برلین زیباترین شهر آلمان

برلین زیباترین شهر آلمان از بسیاری جهات به عنوان هیجان انگیزترین ترین شهر آلمان رتبه بندی می شود. به عنوان هنر، موزه، معماری و تاریخی

برلین زیباترین شهر آلمان
برلین زیباترین شهر آلمان

برلین زیباترین شهر آلمان از بسیاری جهات به عنوان هیجان انگیزترین ترین شهر آلمان رتبه بندی می شود. به عنوان هنر، موزه، معماری، و تاریخ، علاوه بر این، برلین دارای نقاط دیدنی بسیاری است که نماد همه کشورها هستند و منحصر به برلین نیستند. ساختمان دولتی (رایشستاگ)، برج تلویزیون (فرنسهتورم)، کلیسای یادبود قیصر ویلهلم (به انگلیسی: Gedächtniskirche)، و جاذبه‌های دیگر.

تاریخ شهر برلین

برلین زیباترین شهر آلمان تاریخچه ای غنی از رویدادها دارد، زیرا به طور رسمی در قرن سیزدهم تأسیس شد، اما با توجه به کاوش هایی که در سال 2008 پس از میلاد انجام شد، مشخص شد که وجود این شهر ممکن است به حدود سال 1183 پس از میلاد بازگردد. یعنی یک قرن قبل از آن با کشف یک دسته چوب بلوط که قدمت آن به آن تاریخ می رسد و ذکر می شود که این شهر در طول تاریخ خود در معرض حوادث زیادی قرار گرفته و دوره های تاریک زمانی زیادی را پشت سر گذاشته است اما در نهایت موفق شد با غلبه بر وضعیت تفرقه و آنچه گذشت و در نتیجه رشد اهمیت آن به یکی از شهرهای سرزنده در قلب اروپا تبدیل شود.

جاذبه های گردشگری برلین

دیوار برلین

دیوار برلین زیباترین شهر آلمان در آگوست 1961 بر اساس فرمانی از دولت آلمان شرقی با هدف جلوگیری از فرار جمعیت آلمان شرقی از روشنفکران، متخصصان و کارگران ماهر به آلمان غربی پس از از دست دادن حدود 2.5 میلیون نفر ساخته شد. مردم بین سالهای 1949-1961. دیوار در آلمان غربی و در ابتدا از بلوک های شنی و سیم خاردار تشکیل شده بود و با گذشت سالها، دیوارهای بتنی زرهی، سیم خاردار و برج های دیده بانی با ارتفاع حداکثر 5 متر جایگزین شدند و تا 120 کیلومتر در اطراف برلین غربی گسترش یافت، دیوار تا سال 1989 پس از میلاد باقی ماند.

ساختمان رایشستاگ در برلین زیباترین شهر آلمان
برلین زیباترین شهر آلمان
برلین زیباترین شهر آلمان

این ساختمان دولتی یکی از مشهورترین بناهای دیدنی برلین است و محل برگزاری جلسات مجلس فدرال تشکیل دهنده پارلمان قانونگذاری در آلمان بوده و در سال 1894 پس از میلاد ساخته و تجهیز شده است و همان رویدادهایی که در طول سال‌های بعد آلمان را تحت تأثیر قرار داد، در مقطعی متروک شد، اما پس از اتحاد مجدد آلمان با بخش‌های غربی و شرقی آن در سال 1990 میلادی، بازسازی و گسترش یافت و به هتلی تبدیل شد که هزاران نفر را به خود جذب می‌کند.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.