با حومه استانبول و زیباترین مناطق آن آشنا شوید

چه چیزی حومه استانبول را از مرکز شهر متمایز می کند. طبیعت زیبای درختان، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، فلات‌ها و فضاهای سبز وسیعی است.

روستای ریوا در استانبول
روستای ریوا در استانبول

چه چیزی حومه استانبول را از مرکز شهر متمایز می کند. طبیعت زیبای درختان، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، فلات‌ها و فضاهای سبز وسیعی که حومه استانبول را مشخص می‌کند. بازدیدکنندگان را مشتاق گذراندن تعطیلات آخر هفته در کناره‌های آن می‌ کند و خانه‌های روستایی که در مناطق مختلف روستایی گسترده شده‌اند، آرامش و راحتی را به بازدیدکنندگان می‌ دهند و آرامش خاطر را فراهم کنید و فرصتی برای دور شدن از همه منابع سر و صدا در مراکز شهرها فراهم کنید و به مناظر اطراف خود نگاه کنید.

می‌توانید از طریق سفر به برخی از پارک‌ های طبیعی، سواحل دریا و مکان‌ های روستایی که در حومه استانبول یافت می‌شوند، به یک سفر توریستی بروید، که گزینه‌ های متفاوتی از تفریح ​​و سرگرمی مانند کمپینگ، برگزاری باربیکیو، ماهیگیری در دریاچه‌ ها را ارائه می‌ دهند.

باربیکیو در حوالی استانبول
باربیکیو در حوالی استانبول

زیباترین مناطق حومه استانبول کدامند؟

از طریق نکات زیر می‌توان زیباترین مناطق روستایی استانبول را در هر دو بخش اروپایی و آسیایی آن برجسته کرد:

روستای شیلا

شیلا یکی از زیباترین مناطق توریستی در میان روستاهای حومه استانبول است که حدود 120 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و به خاطر زیبایی طبیعت جذاب و چشم انداز پانوراما از دریای سیاه به دلیل داشتن خط ساحلی حدود 60 کیلومتر معروف است.

حومه شیلا یکی از زیباترین تعطیلات آخر هفته را از طریق فعالیت های تفریحی متعددی که ارائه می دهد فراهم می کند، جایی که بازدیدکنندگان می توانند در تابستان در آب های آبی شفاف سواحل دریای سیاه شنا کنند و بر روی شن های طلایی براق آن استراحت کنند.

فعالیت های آبی دیگری نیز در منطقه شیلا در حومه استانبول وجود دارد، مانند موج سواری و سفر با قایق که امکان دیدن قلعه تاریخی به نام روستا و سایر جاذبه های گردشگری این منطقه را فراهم می کند.

پیاده روی در میان طبیعت زیبا، ماهیگیری، کمپینگ با دوستان و خوردن غذاهای خاص روستایی در رستوران های پراکنده در اطراف دریاچه مخفی روستا از جمله مهم ترین فعالیت هایی است که می توانید در سفر گردشگری خود به روستای شیلا انجام دهید.

 حومه آگوا

منطقه آگوا یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری و زیباترین مناطق حومه استانبول است که از مرکز شهر حدود 129 کیلومتر و از روستای شیلا حدود 45 دقیقه فاصله دارد.

منطقه آگوا از نظر اجزای توریستی به همسایه‌ اش شیلا از نظر جاذبه‌های طبیعی موجود و فعالیت‌های فراوانی که سفر توریستی لذت‌ بخشی را برای بازدیدکنندگان تضمین می‌کند شبیه است. ساحل دریای سیاه به بازدیدکنندگان فرصت استراحت، بهبودی و استراحت می‌دهد. برخی از انواع فعالیت های زیبا مانند قایق سواری و سفر دریایی در منطقه رودخانه که به دریای سیاه می رسد را انجام دهید.

و با رفتن به پارک گولار در روستای آگوا، می توان از فضایی فوق العاده در میان زیباترین مناظر دیدنی لذت برد، ورزش های سافاری، پیاده روی، کوهنوردی، کمپینگ، برگزاری مهمانی های شام، خرید سوغاتی و خوردن غذاهای لذیذ روستایی در این روستا رستوران های موجود در این پارک

حومه روستایی

منطقه ریوا یکی از فوق العاده ترین گزینه های توریستی برای گذراندن تعطیلات فوق العاده در قلب حومه استانبول است، روستایی است که از نظر اداری متعلق به شهرداری بیکوز در سمت آسیایی استانبول است که تنها 16 کیلومتر از مرکز آن فاصله دارد.

طبیعت زیبای روستایی آن با مناظر خیره کننده و دیدنی های جنگل های سرسبز، رودخانه های روان، دشت ها و دره های روستای ریوا باعث می شود تمام مشکلات و کارهای روزمره را در طول هفته فراموش کنید و احساس راحتی و آرامش بی نظیری را در شما ایجاد کند و شما را از همه شلوغی های مرکز شهر دور نگه می دارد.

اقامت در خانه های روستایی، اندیشیدن به مناظر سبز، قدم زدن در میان راهروهای آثار طبیعی و فضاهای سبز وسیع و گرفتن عکس های یادگاری از مهم ترین فعالیت هایی است. که می توانید در سفر گردشگری خود به ریوا در حومه استانبول انجام دهید.

رفتن به ریوا بدون شنا، تفریح ​​و گذراندن وقت برای ورزش های آبی در سواحل طلایی آن در تابستان امکان پذیر نیست. بازدید از ریوا بدون دیدن قلعه قدیمی که در داخل دارایی های متعلق به دوران عثمانی است امکان پذیر نیست. و از مناظر چشمگیر آن از رودخانه کایازی در مجاورت لذت می برد.

روستای ریوا در استانبول
روستای ریوا در استانبول

 حومه چاتلیجا

حومه ی کاتالکا در حومه استانبول یکی از مناطق روستایی است که به خاطر فضاهای سبز وسیع، باغ های زیبا و مزارع اسب در آن شهرت دارد و تا مرکز شهر تقریباً 55 کیلومتر فاصله دارد و در شمال غربی شهر معروف دریاچه Büyükçekmece در سمت اروپایی استانبول واقع شده است.

منطقه چاتالکا یکی از مهم ترین ایستگاه هایی است که می توانید در سفرهای گردشگری خود به آن بروید، چرا که در این منطقه گروه زیادی از مناطق مهم گردشگری مانند روستای اورمانلی و نقش، موزه روستای کبکچه، روستای مبادله وجود دارد. غار کمال سینال، دیوار بلند و سایر مکان های تعیین شده برای سفرهای توریستی.

به همین ترتیب، سواحلی که از یک سو در سواحل دریای سیاه و از سوی دیگر در دریای مرمره امتداد می‌یابند، از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که برای شنا و تفریح ​​و یا نشستن در کافه‌ها برای نوشیدن قهوه یا قهوه ارزش دیدن دارند. چای در مقابل مناظر دریایی این منطقه.

یکی از بهترین ایستگاه ها برای صبحانه در اوایل صبح منطقه فلامینگو واقع در روستای گوکچالی در منطقه کاتالکا است و یالیکوی یکی از مناسب ترین مناطق برای کمپینگ و ماهیگیری در این منطقه است.

 حومه سیلوری

سیلیوری یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای بازدیدکنندگان در حومه استانبول است که در حدود 78 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و چشم اندازی جذاب از دریای مرمره دارد.البحری که پذیرای علاقه مندان به گردشگری است. در تابستان، و دارای یک مجموعه بزرگ است که همه وسایل سرگرمی و تجمل را در زیر سقف خود ترکیب می کند، جایی که رستوران ها و کلوپ هایی را پیدا می کنید که نمایش های جالب، مراکز درمانی و مراکز تناسب اندام را ارائه می دهند.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.