آداب و رسوم عجیب در هند

هنگام بررسی آداب و رسوم عجیب در هند به برخی از مسائل قابل تامل برمیخوریم که در این مقاله به آنها می پردازیم .

آداب و رسوم عجیب در هند
آداب و رسوم عجیب در هند

هنگام بررسی آداب و رسوم عجیب در هند به برحی از مسائل قابل تامل برمیخوریم که در این مقاله سعی میکنیم به برخی از آنها بپردازیم تا شما نیز از اتفاقات عجیبی که در این کشور رخ می دهد آگاهی لازم را داشته باشید.

هند در جنوب آسیا واقع شده است که از شمال با چین، نپال، بوتان و افغانستان، از جنوب با سریلانکا، از غرب با پاکستان و دریای عرب، از شرق با خلیج بنگال، بنگلادش، و از شرق با خلیج بنگال و بنگلادش همسایه است. هند به 28 ایالت به اضافه هفت منطقه فدرال تقسیم می شود. دهلی نو پایتخت رسمی هند است. بمبئی، دهلی، مدرسه و حیدرآباد معروف ترین و بزرگترین شهرها هستند.
هند با وسعت 3,165,596 کیلومتر مربع، هفتمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور از نظر جمعیت پس از جمهوری خلق چین با جمعیت 1,263,344,631 نفر بر اساس آمار سال 2014 هندی است. و انگلیسی دو زبان هستند دو زبان رسمی کشور علاوه بر 41 زبان دیگر. علاوه بر این، تعداد زیادی ادیان نیز وجود داردهندوئیسم ، اسلام، مسیحیت، بودیسم و ​​سیک ها.

آداب و رسوم عجیب در هند

آداب و رسوم عجیب در هند و عادات اجتماعی به مجموعه‌ای از روش‌ها، اعمال یا رفتارهای اکتسابی گفته می‌شود که نسل‌ها در طول زمان منتقل می‌شوند و این عادت‌ها معمولاً به مکان و زمان خاصی مرتبط هستند. در مورد روایات می توان گفت که هر آنچه مربوط به گذشته است را بیان می کند و روزها از آن می گذرد تا قدیمی شود و آن چیزی است که از گذشتگان به ارث رسیده و از گذشته به امروز منتقل شده و از نسلی به نسل دیگر به ارث رسیده است. این آداب و رسوم ممکن است عجیب و غیرعادی باشد، مانند کشور هند که شامل گروهی از آداب و رسوم عجیب است که با چشم دوربین ها ثبت شده و با قلم خبرنگاران حیرت زده روبروی آن نوشته شده است. در اینجا برخی از غیرمعمول ترین آداب و رسوم در هند آورده شده است:

غذا

غذاهای عجیب و غریب و آداب و رسوم مختلفی توسط هندی‌ها در آشپزی استفاده می‌شود، از جمله اینکه فلفل و بسیاری از ادویه‌ها را به اکثر غذاها و نوشیدنی‌ها، حتی به شیرینی‌ها، مانند گتو اضافه می‌کنند.

ازدواج در آداب و رسوم عجیب در هند

هر کشوری سنت های ازدواج و راه هایی برای جشن گرفتن آن دارد. از آداب و رسوم عجیب مردم هند در ازدواج اشاره می کنیم:

  • مخارج ازدواج از قبیل جهیزیه، تهیه خانه و مراسم عقد بر پدر عروس واجب است و داماد از آنها چیزی نمی پردازد.
  • قانون ازدواج جوانی از طبقات ضعیف را با دختری از طبقات بالاتر ممنوع کرده است، اما اگر جوان از طبقات بالا باشد، اجازه دارد با هرکسی که می خواهد ازدواج کند و خروج از اینها جایز نیست. آداب و رسوم مهم نیست چه اتفاقی می افتد
  • داماد با اسبی که در مراسم عروسی تزئین شده به عروسی می آید.

اعتقادات و آداب و رسوم

ادیان و عقاید زیادی وجود دارد که هندی ها به آنها اعتقاد دارند و از این رو ذکر می شود که آنها دارای آداب و رسومی هستند که ممکن است برای بقیه جهان عجیب باشد و این اعتقادات عبارتند از:

  • جسد انسان را پس از مرگ در میان هیزم می‌گذارند و آتش می‌زنند، زیرا این ادای احترام به مرده است.
  • بیوه را با جسد شوهرش زنده می گذارند و با هم سوزانده می شوند تا وفاداری خود را به او ثابت کند.
  • بسیاری از هندی ها موهای خود را در معابد قربانی می کنند و این مو به کشورهای سراسر جهان صادر می شود. هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان موی انسان است.
  • برای ورود به برخی معابد ممکن است به جای راه رفتن نیاز به خزیدن روی زمین به صورت دایره ای باشد، زیرا اعتقاد بر این است که خزیدن در معبد از بیماری های پوستی جلوگیری می کند.
  • گاو در هند نماد باروری است، حیوان مقدسی که ذبح نمی‌شود و حتی بدون رهگیری در خیابان‌ ها راه می‌رود.

جشنواره های عجیب در هند

آداب و رسوم عجیب در هند
آداب و رسوم عجیب در هند

جشن‌های بسیاری وجود دارد که هندی‌ها هر ساله برای جشن گرفتن یک مناسبت یا یک رویداد مهم گرد هم می‌آیند. برخی از این فستیوال ها برای شرکت کنندگان سرگرمی فراهم می کنند و برخی ممکن است به آنها آسیب برسانند، زیرا ممکن است در این جشن آیین های عجیبی برگزار شود که نمادی از چیزی مقدس یا نوعی قربانی و تقدیم به خدایان است. از جمله این جشنواره های عجیب هندی:

  • فستیوال توهوکوم: جشنواره ای است سالانه که توسط مردم جنوب هند برگزار می شود و بدن خود را با سیم های تیز می بندند و به بالا می برند. این نوع جشنواره از سوی دولت هند و سازمان های حقوق بشر ممنوع شده است، زیرا باعث آسیب و گاه مرگ عیاشی می شود، اما هنوز نتوانسته آن را به طور کامل ریشه کن کند.
  • جشنواره گاوهای خشمگین: مردم جنوب هند فصل برداشت محصول را با فرار از گاوهای خشمگین در میان جمعیت جشن می گیرند، سنتی که باعث مرگ بسیاری از شرکت کنندگان می شود و از نظر قانونی ممنوع شده است، اما همچنان به طور گسترده در بین مردم رواج دارد.
  • سرودهای بودایی: جشنی سنتی که هر روز در صومعه ها و روستاهای شهر لاداخ هند برگزار می شود که در آن کشیش ها به صورت گروهی آموزه ها و فلسفه بودا را سر می دهند. شایان ذکر است که این سنت در سال 2012 به فهرست میراث فرهنگی یونسکو اضافه شد .
  • جشنواره پیاده روی آتش: جشنواره راهپیمایی آتش به عنوان یکی از آداب و رسوم عجیب در هند هر ساله برگزار می شود که از اکتبر تا نوامبر ادامه دارد و در آن مردان مراسمی را انجام می دهند که نشان دهنده ایمان عمیق آنهاست، با راه رفتن روی زغال های سوزان در حالی که روی سرشان گذاشته می شود. یک کاسه شیر یا آب.
  • جشنواره مار پرستی: برخی از هندی ها در طول جشنواره ای که هر ساله برگزار می شود به مارها نزدیک می شوند و برای امنیت و شادی به آنها شیر، شیرینی و گل می دهند. این مارها ممکن است از چوب، سنگ یا نقره ساخته شده باشند و ممکن است واقعی باشند.
  • جشنواره هولی: یکی از جشنواره هایی است که برای استقبال از بهار برگزار می شود و یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های هند است. جمعیت علاوه بر رقص در خیابان ها، پودر رنگ می ریزند و آب می پاشند. این جشنواره یک سنت هندو است.
  • جشنواره کرالا: این جشنواره هر ساله در فصل برداشت محصول برگزار می شود و در طی آن طبل می نوازند و رقص ببر که حرکاتی است که توسط مردان انجام می شود، پس از نقاشی روی شکم صورت ببر اجرا می شود و این رقص گفته می شود. این یک سنت نزدیک به 200 سال است که به عنوان آداب و رسوم عجیب در هند برگزار می شود.

اطلاعات عجیب در مورد هند

هند سرزمین عجیب و غریب و شگفتی هاست و این تنها به آداب و سنن هندی محدود نمی شود، حقایق عجیبی در ارتباط با دولت وجود دارد و این حقایق عبارتند از:

  • هوای دهلی نو آلوده ترین هوای جهان است.
  • تصادفات رانندگی در هند باعث می شود که تقریباً هر 3 دقیقه یک نفر جان خود را از دست بدهد.
  • خودکشی در هند به طور چشمگیری در حال افزایش است، در سال 2012 سازمان بهداشت جهانی 371 خودکشی در روز را ثبت کرد.
  • مجموع ثروت ثروتمندترین مردان هند تقریباً 174.8 میلیارد دلار است و تعداد آنها 25 نفر است.
  • بخش بزرگی از زمین های هند از مشکل بیابان زایی رنج می برند، زیرا درصد زمین های بیابانی تقریباً 25 درصد است.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.