گردشگری در منطقه کنیالتی آنتالیا

تعداد زیادی گردشگر هر ساله به منطقه کنیالتی آنتالیا و سایر مناطق آنتالیا برای گذراندن تعطیلات هجوم می آورند.

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا

آنتالیا عنوان پایتخت گردشگری ترکیه را به خود اختصاص داد و دلیل این امر به دلیل تعداد زیادی گردشگر است که هر ساله به منطقه کنیالتی آنتالیا و سایر مناطق آن هجوم می آورند. گردشگری در آنتالیا حتی در بین کسانی که قبلا به ترکیه نیامده اند نیز شهرت زیادی پیدا کرده است. !

این به دلیل آن چیزی است که آنها در توصیف زیبایی این شهر می شنوند و رونق بخش گردشگری آن به حدی است که این شهر دیگر تنها در سطح ترکیه یک شهر توریستی نیست. بلکه تبدیل به شهری توریستی شده است که در دنیا جایگاهی معتبر دارد و بنابراین جای تعجب نیست اگر بگوییم: هر گردشگری که قصد سفر به ترکیه با هدف گردشگری و لذت بردن از زیبایی های خیره کننده آن را دارد، حتما باید آنتالیا در صدر فهرست شهرهایی که وی از آنها بازدید خواهد کرد قرار دهند.

علیرغم فاجعه‌ ای که در نتیجه همه‌ گیری کرونا، کل جهان را تکان داد، که منجر به فلج شدن تقریباً کامل رفت و آمد بین کشورها در سال گذشته شد، شهر آنتالیا حرکت گردشگرانی را که به سمت آن سرازیر می‌شود – هرچند کمتر حفظ کرده است. این شهر بیش از 3 و نیم میلیون گردشگر را که از 175 کشور به آن آمده اند، پذیرفته است.

پس تعجب آور نیست اگر بدانیم که یک نهاد بین المللی مانند سازمان بین المللی سواحل با پرچم آبی رتبه 1 آنتالیای ترکیه را در سطح سواحل بین المللی اعطا کرده است.

منطقه کنیالتی آنتالیا
منطقه کنیالتی آنتالیا

زیباترین مکان های توریستی منطقه کنیالتی آنتالیا

از آنجایی که می‌دانستیم آنتالیا از نظر گردشگری محلی و بین‌المللی به چیزی که می‌توانیم آن را به عنوان یک علامت تجاری ثبت شده معرفی کنیم، به دست آورده است، پس با ما همراه باشید تا در یک تور زیبا در یکی از نمادهای مناطق توریستی آنتالیا که یکی از نمادهای آنتالیا است، همراه باشید. یکی از زیباترین و مهم ترین مناطق آن از نظر موقعیت و فعالیت، منطقه کنیالتی است ، هتل های کنیالتی در طول سال پذیرای تعداد زیادی مهمان است.

موزه ها در کنیالتی، آنتالیا

موزه ها همیشه انکوباتور تاریخ منطقه ای هستند که در آن واقع شده اند، زیرا حاوی آثار باستانی و کلکسیونی هستند که تاریخ تمدن های متوالی را روایت می کنند. برای یافتن گردشگرانی که به این شهر ساحلی می آیند – قصد دارند در آب و هوای دلپذیر آن استراحت کنند. موزه های مختلف آنتالیا :

1. آکواریوم منطقه کنیالتی آنتالیا

در ضلع شرقی ساحل کنیالتی، موزه آب آنتالیا مکان مهم و بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده است که این موزه برای آن تأسیس شده است که به عنوان یکی از بزرگترین موزه های تخصصی آبزیان در جهان طبقه بندی می شود. زیرا حاوی تنوع منحصر به‌ فردی از هزاران ماهی و موجودات دریایی است که نمونه‌هایی از گونه‌های زنده مختلف را نشان می‌دهند. که در محیط‌های مختلف دریایی بر روی کره زمین پخش شده‌اند.

آکواریوم آنتالیا
آکواریوم آنتالیا

این موزه سفری بی‌نظیر در زیر آب به بازدیدکننده می‌دهد، زیرا بزرگترین تونل زیر آب در آن وجود دارد و بازدیدکنندگان موزه می‌توانند از طریق آن از پیاده‌روی 130 متری لذت ببرند، زیرا انواع موجودات دریایی با رنگ‌های روشن را دنبال می‌کنند.

برای علاقه مندان به ماجراجویی های هیجان انگیز، موزه آکواریوم به یک بال مخصوص برای فعالیت های زمستانی متصل شده است که به نام های زیر شناخته می شود:

موزه برف: که یک سالن سربسته و مستقل در داخل موزه آب فوق الذکر است که این غرفه را (دنیای برفی) و همچنین (شهر یخی) نامیده می شود، زیرا بزرگترین مکان بسته پوشیده از برف در جهان به شمار می رود. مساحت 1500 متر مربع؛ بنابراین ورود به این موزه در تابستان تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص را نشان می‌دهد، در حالی که دمای بیرون به بیش از 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، چیزی که ممکن است نزدیک‌تر به (کودتای اقلیمی) باشد، با کاهش دما تا 5 درجه زیر صفر درجه در داخل رخ می‌دهد. درجه سانتیگراد و به همین دلیل به بازدیدکنندگان موزه لباس‌های مخصوصی داده می‌شود که متناسب با درجه‌های تالار سرد باشد که فرصتی را برای گذراندن لحظات فراموش‌ نشدنی در فضایی شبیه به اقیانوس منجمد شمالی فراهم می‌کند تا این امکان وجود داشته باشد. اسکی کنید و گلوله های برفی زیبا در آنجا بسازید. و همچنین تماشای خانه‌ها و مجسمه‌ های برفی، مهم نیست که دمای بیرون چقدر بالا باشد، می‌توانید از همه آنها لذت ببرید.

 

2. موزه باستان شناسی منطقه کنیالتی آنتالیا

برخی از نویسندگان آن را یکی از مهم‌ ترین موزه‌ های ترکیه توصیف می‌کنند که دلیل آن دارایی‌های تاریخی و فسیل‌های باستان‌شناسی است که به قدیمی‌ترین تمدن‌هایی اشاره دارد که در سواحل ترکیه مشرف به دریای مدیترانه شکوفا شده است.

در مورد علت تأسیس این موزه بیش از یک روایت وجود دارد و در اینجا روایت دایره المعارف بین المللی آزاد را اتخاذ می کنیم، زیرا ما را به دوره تسلط ایتالیایی ها بر شهر ترکیه آنتالیا در دوران جهان اول بازمی گرداند. جنگ، پس از اینکه برخی باستان شناسان ایتالیایی متوجه غنای شهر آنتالیا با آثار باستانی شدند، انتقال ذخایر باستان شناسی که از گنجینه های فرهنگی منحصر به فرد هستند از مجاورت سفارت ایتالیا در مرکز آنتالیا، اقدام خود را توجیه کردند و مدعی شدند. که آنها این کار را با انگیزه حفظ این گنجینه ها از گم شدن، سرقت و نابودی انجام می دهند.

و هنگامی که یکی از مشاوران سلطان وحید الدین که نامش (سلیمان فکری بیگ) بود از این نقشه ایتالیایی آگاه شد; در سال 1919، او درخواستی را به سلطان ارائه کرد تا او را به عنوان فرماندار استان آنتالیا منصوب کند، سپس خود را به عنوان متولی داوطلب آثار باستانی منصوب کرد و موزه آنتالیا را ابتدا در مسجد علاءالدین در سال 1922 تأسیس کرد و سپس به آن منتقل شد. مسجد پولی، مدیر سال 1937، و سپس موزه در مکان شناخته شده خود در منطقه کنیالتی در طرف مقابل پارک آتاتورک از سال 1972 مستقر شد، جایی که موزه در فضایی به مساحت 30000 مربع گسترده شده است. متر، از آنجایی که از 13 سالن نمایشگاهی و یک نمایشگاه روباز تشکیل شده است و شامل 5000 اثر باستانی به جز 3000 قطعه دیگر است که در کابینت های نمایشی قابل نمایش نیستند.

سواحل کنیالتی

1. ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی معروف ترین ساحل آنتالیا به دلیل تمیزی شناخته شده آن است که تا جایی رسیده است که این ساحل به نشانه و نشانه ای از صلاحیت این ساحل برای میزبانی از علاقه مندان به این ساحل، پرچم آبی دریافت کرده است. گردشگری ایده‌آل در مناطقی که حدود 7 کیلومتر امتداد دارد، با امکان انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی و دریایی، مانند گشت و گذار در قایق، قایق‌های تفریحی، رومینگ با چتر نجات و انجام فعالیت‌های پاراگلایدر در فضایی سرشار از نشاط و زیبایی.

2. ساحل زنان

وجود ساحل زنانه چیزی است که بیشتر خانواده‌هایی را که به دنبال گردشگری محافظه‌کارانه و متعهد هستند، آزار می‌دهد، که با حریم خصوصی که در حین لذت بردن از تعطیلات تابستانی در دریا، حجابی از فروتنی بر زنان می‌پوشاند، متمایز می‌شود.

این خانواده ها که مایلند در طول سفر توریستی خود به سواحل شگفت انگیز آنتالیا از هر چیزی که آرامش آنها را به هم می زند دور بمانند، هدف خود را در کنیالتی در نزدیکی منطقه ساری سو پیدا می کنند، جایی که یک ساحل کاملاً زنانه وجود دارد که همان ساحل زنانه است. آنتالیا، در حالی که ساحل شروع به باز کردن درهای خود برای پذیرایی از زنان می کند، از ساعت 8 صبح تا 7 عصر شروع می شود، به طوری که فقط زنان مجاز به ورود هستند. همچنین تمامی نگهبانان و کارگران اماکن عمومی، رستوران ها و کافه های مشرف به این ساحل زن هستند.

پارک آبی آکوالند در کنیالتی

شهرهای آبی همیشه مقصد مورد علاقه گردشگران به خصوص در ماه های گرم تابستان بوده است. بنابراین یک شهر توریستی در سطح بالا مانند آنتالیا برای داشتن یک شهر آبی سطح بالا بسیار ضروری بود که در آن مهمترین وسایل تجملی و تفریحی از جمله استخرهای مختلف و انواع بازی های آبی در دسترس باشد. و برای بالا بردن سطح لذت به بالاترین سطح، دستگاه موج مصنوعی تعبیه شده است تا در حین تمرین آب بازی، فضایی تا حد امکان به طبیعت ببخشد و به این ترتیب رنگ های لذت در تمام سایه های آن وجود دارد.

پارک آبی آکوالند در منطقه کنیالتی آنتالیا
پارک آبی آکوالند در منطقه کنیالتی آنتالیا

پارک هرم شیشه ای

در باغی وسیع که می توان آن را توصیف نامید (دریاچه ای سبز، پر از نقاط آبی زیبا، که حوضچه های کوچک آب هستند) در محله کنیالتی، در فاصله 200 متری میگروس، و نزدیک آکواریوم آنتالیا؛ پارک هرم شیشه ای قرار دارد که پناهگاه و مقصدی برای برگزاری مهم ترین نمایشگاه ها، سمینارها و همایش هاست. این بنا که به صورت هرم مثلثی طراحی شده است از 5 تالار تشکیل شده است که بزرگترین آنها تالار توروس است که تالار مرکزی در بین تمامی تالارها است.

تله کابین تونیک تپه

بعد از تمام مکان های زیبایی که در یک گشت و گذار زیبا در اطراف شما را همراهی کردیم، وقت آن است که از طریق تله کابین Tunektepe، در محله کنیالتی،  این روش زیبای حمل و نقل گردشگری را در دامان طبیعت زیبا و کوه های سرسبز بلند به شما نشان دهیم. در منطقه ساریسو؛ جایی که این تله کابین مناظری را فراهم می کند، قلب ها از منظره باشکوه کوه های توروس و از صحنه های فراموش نشدنی هنگام عبور تله کابین از مناطقی که امکان نظارت بر (جزیره لاک پشت) واقع در دریای مدیترانه وجود دارد، با حیرت می تپد. ، و سایر مناطق مشرف به محله ها و مکان های دیدنی آنتالیا شگفت انگیز.

رستوران سدار یکی از بهترین رستوران های کنیالتی است

پس از این سفر توریستی فوق العاده در یکی از زیباترین مناطق ترکیه، نباید کمی برای استراحت توقف کنیم و غذاهای معروف ترکیه ای با طعم های متمایز آن را بچشیم.

توقف ما این بار در یکی از شعبه های رستوران زنجیره ای معروف Cedar در منطقه کنیالتی آنتالیا است که انواع غذاهای لذیذ مانند پیش غذا، سالاد، غذاهای گوشتی و گریل های اصلی سرو می کند و دسر و دسر را فراموش نمی کنیم. آبمیوه هایی که بعد از یک وعده غذایی مقوی ترکی از آبمیوه های ارائه شده توسط رستوران ها ضروری هستند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل