شهر آنتالیا ترکیه پایتخت گردشگری ترکیه است که مکان های گردشگری آنتالیا میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به دلیل زیبایی های جذاب و طبیعت خیره کننده آن به خود جذب می کند. آنتالیا دارای استراحتگاه ها، هتل ها و امکانات توریستی خصوصی و عمومی است که مناسب است تمام سلیقه ها آنتالیا مرکز را اشغال کرد سومین در جهان از نظر تعداد گردشگران از کشورهای دیگر به دلیل آب و هوای گرم آن در فصل زمستان، آب و هوای آنتالیا در زمستان معتدل و در تابستان گرم و مرطوب است که مشخصه آن آفتابی است.

زمستان در آنتالیا

قله‌ های کوه‌ های توروس اطراف آنتالیا در طول ماه‌های زمستان تا پایان بهار پوشیده از برف هستند، علی‌رغم دمای معتدل شهر و ساحل، از جمله مکان‌هایی که در ماه نوامبر می‌توان از آنها دیدن کرد. مرکز اسکی ساکلیکنت، این مرکز آنتالیا نزدیکترین مرکز به اسکی برف است که در سمت غرب در فاصله 50 کیلومتری از مرکز شهر و در ارتفاع 2250 متری از سطح دریا واقع شده است. تعداد بازدیدکنندگان از آن سالانه افزایش می یابد. برف از نوامبر شروع می شود و فصول اسکی معمولاً در پایان ماه شروع می شود. از دسامبر تا آوریل این مرکز اسکی دارای یک رستوران و یک هتل کوچک است.

پیست اسکی داوری زیورت از مکان های گردشگری آنتالیا

از فرودگاه بین المللی آنتالیا حدود 140 کیلومتر فاصله دارد و در نزدیکی شهر اسپارتا قرار دارد و در سفر به آنتالیا گزینه بسیار مناسبی برای اسکی می باشد. Davers در ارتفاع 2500 متری واقع شده است و رستوران ها و کافه ها و رستوران های زیادی در آن وجود دارد. سه هتل چهار ستاره برای اقامت کوهستان ریزورت تاتلی _ یا لیمبوس: نزدیک شهر کمر در 60 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا در ارتفاع 2365 متری از سطح دریا کوه تاتلی به دلیل تله کابین و منظره ای از شهر کمر و آنتالیا، زیرا در نزدیکی قله ها به ساحل در کوه های توروس قرار دارد.

پیست اسکی داوری زیورت از مکان های گردشگری آنتالیا
پیست اسکی داوری زیورت از مکان های گردشگری آنتالیا

مینی سیتی
شامل مدل های کوچکی از مهمترین ساختمان ها و بناهای تاریخی آنتالیا در سراسر ترکیه است و شامل رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های زیادی می باشد. مینی سیتی از مکان های گردشگری آنتالیا در ابتدای ساحل کنیالتی واقع شده است و تنها چند دقیقه با شهر آبی پارک فرهنگی آتاتورک فاصله دارد.

پارک آتاتورک

این پارک در امتداد اسکله در بالای صخره سنگی متمایز است، شامل مناطق وسیعی از فضاهای سبز و مسیرهای زیبا است و مشرف مستقیم به دریا است. که می توانید از منظره خیره کننده سواحل شهر و قله های شهر لذت ببرید. کوه‌های توروس، این پارک شامل کافه‌ها و رستوران‌ های زیادی است که با هر سلیقه‌ ای مطابقت دارد، همچنین دارای زمین‌ های ورزشی و یک پارک تفریحی برای کودکان است.