مهمترین جاذبه های ترکیه

مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه که در هنگام سفر به این کشور باید به بازدید آنها رفت. این جاذبه ها را می توان به همراه خانواده بازدید کرد.

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه که در هنگام سفر به این کشور باید به بازدید آنها رفت. این جاذبه ها را می توان به همراه خانواده مورد بازدید قرار داد

کاخ توپقاپی

کاخ توپکاپی در استانبول یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود. با ذکر این نکته که تاریخ تأسیس آن به قرن پانزدهم میلادی برمی گردد، از آنجا که برای مدت 400 سال محل اصلی سکونت سلاطین عثمانی بود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و به عنوان مرکز سیاسی و اجتماعی شهر، این کاخ با معماری فوق العاده خود به سبک عثمانی متمایز است و شامل مجموعه ای از بناهای محبوب اسلامی و مسیحی است.

شهر افسس

شهر افسس، که یکی از مشهورترین شهرهای باستانی ترکیه است، در ساحل یونیا واقع شده است و ویژگی آن این است که شامل بهترین بناهای تاریخی یونان و روم باستان در جهان است که معروف ترین آنها عبارتند از: کتابخانه سلسوس، معبد هادریان و تئاتر باستانی.

موزه ایاصوفیه

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

موزه ایاصوفیه (به انگلیسی: Aya Sofya) واقع در شهر استانبول، به ویژه در منطقه سلطان احمد، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه در استانبول است. لازم به ذکر است که در گذشته، موزه کلیسایی بود که در دوران عثمانی (در سال 1453 میلادی) به مسجد تبدیل شد و سپس به موزه ای مشهور تبدیل شد که شامل موزاییک های شگفت انگیز در سال 1935 میلادی است و موزه با طراحی معماری شگفت انگیز و گنبد موزاییکی عالی خود متمایز است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا که در ضلع شمالی کوههای توروس در قلب ترکیه واقع شده است، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. مشخصه این مکان سنگهای آتشفشانی است که در همه جا پراکنده شده و از آن قلعه ها و غارها تشکیل شده است.
در نتیجه فرسایش سنگها با گذشت زمان، کاپادوکیا همچنین شامل گروه بزرگی از آثار باستانی است، از جمله: پارک ملی گورمه، که در سال 1985 در فهرست میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شد، شهر زیرزمینی درینکویو و بقایای باقی مانده شهر کنش.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل