غذاهای معروف ترکیه با جزییات کامل

غذاهای معروف ترکیه بسیار متنوع هستند و شامل انواعی از غذاهای گوشتی، دریایی، سبزیجات و غیره می‌شوند که برای مسافرین و اهالی این کشور جذابند.

Börek
Börek

غذاهای معروف ترکیه بسیار متنوع هستند و شامل انواعی از غذاهای گوشتی، دریایی، سبزیجات و غیره می‌شوند. در زیر چند غذای معروف ترکیه بهمراه مواد مورد استفاده و نوع ادویه‌های استفاده شده و بهترین فصل برای میل کردن آنها ذکر شده است:

دلمه از غذاهای معروف ترکیه

دلمه یکی از غذاهای سنتی و معروف ترکیه است. غذای دلمه از گوشت چرخ‌کرده، نان تست، پیاز، سیر، فلفل قرمز، تخم مرغ و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. گاهی اوقات برای اینکه دلمه نرم و خوشمزه شود، به آن نان تست نیز اضافه می‌شود. ادویه‌های استفاده شده در دلمه شامل زردچوبه، فلفل سیاه، جعفری، تره، گشنیز و نعناع می‌شوند.

دلمه غذاهای معروف ترکیه
دلمه غذاهای معروف ترکیه

پس از تهیه مواد، دلمه با شکل دادن به آن‌ها و سپس سرخ کردن در روغن و در نهایت بخار پز کردن آن تهیه می‌شود. دلمه معمولاً با سالاد، نان تست، چاشنی‌های فلفلی و سیری و یا با سس گوجه فرنگی سرو می‌شود. این غذا در رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه به شکل پیش غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود و در برخی خانواده‌های ترکیه به عنوان غذای شام نیز مصرف می‌شود.

کباب یک غذای محبوب ترکیه

کباب یکی از غذای های معروف ترکیه است که از گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل دلمه‌ای، نعناع، زردچوبه، کره، نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود. بهترین فصل برای میل کردن کباب بهار و تابستان است.

کباب سیخی یکی از محبوب‌ترین انواع کباب در ترکیه است. در زیر به برخی از معروف‌ترین انواع کباب سیخی در ترکیه اشاره خواهم کرد:

شیشلیک: شیشلیک یکی از محبوب‌ترین انواع کباب سیخی در ترکیه است که از گوشت ترکیه‌ای، پیاز، فلفل دلمه‌ای و فلفل قرمز تهیه می‌شود. گوشت را به شکل مکعبی در می‌آورند و روی سیخ‌های چوبی قرار می‌دهند. سپس کباب را در آتش آماده می کنند.

کباب های ترکی
کباب های ترکی

کباب کوبیده سیخی: کباب کوبیده سیخی از گوشت چرخ‌کرده، پیاز، گشنیز، نعناع، فلفل دلمه‌ای، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود. مواد را با شکل دادن به آنها به شکل استوانه‌ای روی سیخ‌های چوبی قرار می‌دهند و در آتش برشته می کنند

کباب ترش: کباب ترش یکی از غذاهای معروف ترکیه و کباب‌های سیخی در ترکیه است که از گوشت سالم، پیاز، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، نعناع، نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود. گوشت را به شکل مکعبی در می‌آورند و روی سیخ‌های چوبی قرار می‌دهند. سپس کباب را در آتش برشته می‌کنند و پس از آن با یک سس ترش و شیرین تزیین می‌کنند.

کباب بابا: کباب بابا یکی از خاص‌ترین کباب‌های سیخی در ترکیه است که از گوشت ترکیه‌ای، پیاز، فلفل دلمه‌ای، فلفل قرمز و نمک تهیه می‌شود. گوشت را به شکل مکعبی در می‌آورند و روی سیخ‌های چوبی قرار می‌دهند. سپس کباب را در آتش برشته می‌کنند و با نان لواش و سالاد سرو می‌کنند.

دونر کباب

دونر کباب یکی از غذاهای معروف ترکیه است که از گوشت ماهیچه‌ای، سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای، زنجبیل، کره، نعناع و ادویه‌های دیگر تهیه می‌شود. بهترین فصل برای میل کردن دونر کباب بهار و تابستان است.

دونر کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای سریع در ترکیه است و از گوشت تازه یا یخ زده تهیه می‌شود. که در داخل نان لواش سرو می‌شود. در زیر به برخی از معروف‌ترین انواع دونر کباب در ترکیه اشاره خواهم کرد:

دونر کباب: دونر کباب یکی از غذاهای معروف ترکیه و انواع دونر کباب در ترکیه است. این غذا از گوشت چرخ‌کرده، پیاز، نمک، فلفل سیاه، فلفل دلمه‌ای و زردچوبه تهیه می‌شود. گوشت را به شکل استوانه‌ای در می‌آورند و در برابر حرارت آتش می‌پزند. سپس گوشت را با چاشنی‌های دیگر به همراه نان لواش و سالاد سرو می‌کنند.

Döner_Kebab غذاهای معروف ترکیه
Döner_Kebab غذاهای معروف ترکیه

دونر شام: دونر شام یکی از دستورهای پرطرفدار در ترکیه است که از گوشت ، پیاز، نمک، فلفل سیاه، فلفل دلمه‌ای و زردچوبه تهیه می‌شود. گوشت را به شکل استوانه‌ای در می‌آورند و در برابر حرارت آتش می‌پزند. سپس گوشت را با چاشنی‌های دیگر به همراه نان لواش و سالاد سرو می‌کنند.

دونر ادانا: دونر ادانا یکی دیگر از دستورهای معروف در ترکیه است که از گوشت، پیاز، نمک، فلفل سیاه، فلفل دلمه‌ای و زردچوبه تهیه می‌شود. گوشت را به شکل استوانه‌ای در می‌آورند و در برابر حرارت آتش می‌پزند. با توجه به نام این دونر، سرو شدن با نان لواش و سالاد و آب‌جوشان ادانا (این نوع آب‌جوشان از گیاهان مرتعی و معطر تهیه می‌شود) پیشنهاد می‌شود.

دونر جیگر: دونر جیگر یکی از دستورهایی است که از جیگر (کبد گوسفند) تهیه می‌شود. گوشت را با پیاز، نمک، فلفل سیاه، فلفل دلمه‌ای و زردچوبه مخلوط می‌کنند و به شکل استوانه‌ای در می‌آورند. سپس گوشت را در برابر حرارت آتش می‌پزند. دونر جیگر را به همراه نان لواش و سالاد سرو می‌کنند.

بورک از غذاهای معروف ترکیه

بورک یک غذای سنتی ترکیه است که از برگهای نان ترکی، گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل دلمه‌ای، روغن، سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. بهترین فصل برای میل کردن بورک بهار و تابستان است.

Börek
Börek

بورک (Börek) یکی از غذاهای معروف ترکیه است که به صورت پخت شده و سرد سرو می‌شود. این غذا از یک لایه برگ پیاز (یا یوفکا) و یا برگ‌های خمیری (فیلو) و فرنی تهیه می‌شود که حاوی موادی مانند گوشت، پنیر، سبزیجات، قارچ و سایر مواد از جمله پنیر فتا، پنیر کشک و پنیر رومی است. در زیر به برخی از معروف‌ترین انواع بورک در ترکیه اشاره خواهم کرد:

بورک پاسترمالی: بورک پاسترمالی یکی از محبوب‌ترین انواع بورک در ترکیه است. این بورک با یک لایه برگ خمیری (فیلو) تهیه می‌شود و حاوی پنیر فتا، سبزیجات و گوجه فرنگی است.

بورک پاچا: بورک پاچا یکی از بورک‌های خاص در ترکیه است که با استفاده از برگ پیاز تهیه می‌شود. در این بورک، برگ پیاز با حجمی از پنیر کشک، پنیر رومی و گوشت چرخ‌کرده پر شده و سپس درون فر به مدت حدود 40 دقیقه پخته می‌شود.

بورک لازانیا: بورک لازانیا یکی از بورک‌های خوشمزه در ترکیه است که با استفاده از برگ پیاز یا فیلو تهیه می‌شود. این بورک با گوشت چرخ‌کرده آب پز، پنیر فتا و سبزیجات سرو می‌شود.

بورک سبزی: بورک سبزی یکی از بورک‌های سالم در ترکیه است که با استفاده از برگ پیاز یا فیلو تهیه می‌شود. این بورک با حشوه‌ی سبزیجات مانند اسفناج، جعفری و پیاز سرو می‌شود.

اینها تنها چند نمونه از بورک‌های محبوب در ترکیه بودند و هر کدام از آنها دارای طعم و مزه‌ای منحصر به فرد هستند.

لاهماجون

لاهماجون یک پوره سبزیجات با سیر، آب لیمو و سیب‌زمینی سرخ شده است. بهترین فصل برای میل کردن لاهماجون بهار و تابستان است.

Lahmacun لاهماجون
Lahmacun لاهماجون

به طور کلی، بسیاری از غذاهای معروف ترکیه برای مصرف در فصل بهار و تابستان مناسب هستند، زیرا در این فصول انواع مختلفی از سبزیجات و میوه‌ها در دسترس هستند. اما بسیاری از این غذاها در فصل سرد هم مصرف می‌شوند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل