شهرت کشور هلند در زمینه های مختلف ناشی از چیست؟

مواردی که موجب معروفیت و شهرت کشور هلند شده اند را می توان در زمینه های متفاوت مورد بررسی قرار داد که موجب محبوبیت این کشور شده اند.

شهرت کشور هلند در پرورش گل
شهرت کشور هلند در پرورش گل

مواردی که موجب معروفیت و شهرت کشور هلند شده اند را می توان در زمینه های متفاوت مورد بررسی قرار داد  که هر کدام از آنها موجب محبوبیت این کشور در میان گردشگران خارجی و داخلی این کشور شده اند.

مزارع لاله

هلند یک کشور پیشرو در زمینه بازاریابی بین المللی گل است. این به دلیل تعداد زیاد محصولات آن از گیاهان، گل ها، درختان زینتی و لاله های زیبا است .بیش از سه چهارم پیازهای گلدار که در سرتاسر جهان مبادله می شود از هلند منشاء می گیرند، همچنین باید گفت: شهرت کشور هلند با گل های لاله مشخص می شود. علاوه بر انواع گل ها مانند ادریسیا که به آنها ادریسی می گویند، گل رز هلندی و کروکوس که به دلیل آب و هوای مساعد به وفور رشد می کنند.

شهرت کشور هلند در پرورش گل
شهرت کشور هلند در پرورش گل

گل های رنگارنگ از انواع مختلف به طور گسترده در هلند پخش می شوند، به ویژه در دوره ای که از اواسط مارس تا اواسط ماه مه متغیر است، جایی که گل های هلند در آن دوره را می توان با دریای وسیعی از گل هایی که به طور متناوب شکوفه می دهند مقایسه کرد. با شکوفه‌ های زعفران در اواسط اسفند آغاز می‌ شود و سپس گل‌ دهی نرگس‌ ها و سنبل‌ ها آغاز می‌ شود و در نهایت لاله‌ ها شکوفا می‌ شوند و از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت ادامه می‌ یابند و در این مدت همه می‌ توانند از مزارع رنگارنگ گل‌ ها لذت ببرند.

هلند شامل باغ کوکنهوف است که شبیه بهشت ​​رنگ‌ های زیبا است و در سطح محبوب باغ اروپا نامیده می‌ شود و به خاطر گل‌ های فراوانش، به‌ ویژه گل‌ های متمایز لاله‌ های چند رنگ معروف است.

شهرت کشور هلند در انواع پنیر 

هلند به تولید پنیر معروف است. این کشور سابقه طولانی در تولید انواع پنیر مانند پنیر بزی و پنیر کشاورز مانند پنیر لیدن دارد. این محصول به راحتی در اکثر فروشگاه های هلندی موجود است. متداول ترین انواع پنیر در هلند عبارتند از:

  • پنیر گودا: (گودا شطرنج) که یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین انواع پنیر در هلند است، پنیر زردی است که از شیر گاو تهیه می شود و به اشکال مختلفی مانند: تازه (جونگ) یافت می شود. پنیر که پنیری خامه ای و صاف است و (بلگن) پنیر کهنه (برای مدت معینی نگهداری می شود) و پنیری است با طعم تند.
  • پنیر ادام : منشأ آن شهر ادام است و پنیری معروف به شکل گرد و پوشیده از پوست قرمز است.
شهرت کشور هلند در پرورش گل
شهرت کشور هلند در پرورش گل

قنات هلندی

هلند به دلیل کانال‌ های آبی خود مشهور است و وجود این کانال‌ ها یکی از بهترین چیزهای هلند است، زیرا جاذبه‌ های اصلی گردشگران به‌ ویژه آبراه‌ های آمستردام را تشکیل می‌ دهند. هلند شامل تقریباً ۱۶۵ کانال آبی است ، از معروف ترین آنها عبارتند از:

  • کانال هرنگراخت
  • کانال Prinsengracht
  • کانال Keizersgracht.

این کانال ها حدود 100 کیلومتر اطراف منطقه را در بر می گیرند و با هم کمربندهای متحدالمرکزی را تشکیل می دهند که به کمربند کانال (Grachtengordel) در مرکز آمستردام معروف است و وجود این کمربند دلیل اصلی شهرت شهر آمستردام در کشور هلند و چرایی آن بود. آن را ونیز شمال می نامیدند.

کانال‌های آمستردام در قرن هفدهم و زمانی که عصر طلایی هلند آغاز شد، زمانی که هلند از وضعیت اقتصادی مرفهی برخوردار بود، سرچشمه گرفت و اکنون فروشگاه‌ های اطراف آمستردام عکس هایی را می‌ فروشند که سیستم قدیمی کانال‌ های هلند را نشان می‌ دهد، علاوه بر وجود نقشه‌ های قدیمی. شهری با سیستم های آبی آن در اکثر کتابفروشی ها و مکان های گردشگری.

آسیاب های بادی

هلند دارای بیش از 1000 آسیاب بادی در مناطق مختلف خود است که آن را به یکی از معروف ترین نقاط دیدنی هلند و جذاب ترین مکان برای گردشگران تبدیل کرده است. از این تعداد نزدیک به 600 آسیاب بادی اولین منطقه صنعتی جهان را تشکیل دادند.5 آسیاب بادی بزرگ در جهان در مرکز شیدام قرار دارد.(Schiedam) در هلند که ارتفاع آسیاب های بادی در آن به بیش از 40 متر می رسد و اکثر آسیاب های بادی هلند بین شهرهای روتر دام و دور درخت و روستا قرار دارند. کیندردیک شامل آسیاب‌ های بادی زیادی است که قدمت آن‌ ها به قرن هجدهم باز می‌گردد و نوزده آسیاب واقع در آن، به‌ویژه در سرزمین‌ های پولدر ها – که زمین‌ های باز پس‌ گرفته شده از دریا هستند – برنده جایزه اول زیبایی شدند و به یکی از آسیاب‌ ها تبدیل شدند. شگفت انگیزترین مکان های هلند، و می توان گفت که شاهکاری از منظره ایده آل هلند است،

سفال آبی

شهر دلفت هلند در تولید ظروف چینی آبی با اصلاح ظروف چینی آبی و سفید معروف است و پس از اصلاح آن نوع جدیدی از مواد به نام سفال آبی دلفت شکل می گیرد که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. توسط اشراف و طبقه کارخانه سلطنتی برای ساخت چینی آبی در سال 1653 پس از میلاد تأسیس شد و این تنها کارخانه ای است که هنوز از قرن هفدهم وجود دارد و تا کنون هلند به تولید چینی آبی منحصر به فرد با استفاده از روش های دستی سنتی ادامه می دهد.

شهرت کشور هلند در دوچرخه سواری 

هلند با زیبایی منظره‌ ای مشخص می‌ شود که می‌ توان با دوچرخه‌ سواری در هوای آزاد از آن لذت برد، بنابراین دوچرخه‌ های بسیار بزرگی در آن وجود دارد و قابل توجه است که تعداد دوچرخه‌ها از تعداد افراد هلند بیشتر است، زیرا بیش از سه چهارم سفرهایی که هلندی ها انجام می دهند از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند و شهرهایی هستند که به دلیل عشق به دوچرخه معروف هستند، مانند شهرهای لاهه و آمستردام و دوچرخه سواری یک وسیله نقلیه در بخش مهمی از فرهنگ هلندی و راهی مناسب برای شناخت هلند است، بنابراین ایالت مسیرهای دوچرخه سواری اختصاصی به طول بیش از 35000 کیلومتر ایجاد می کند.

افراد بلند

شهرت کشور هلند به دلیل قد شهروندانش صورت میگیرد، زیرا هلندی ها بلند قدترین مردم جهان هستند، با میانگین قد 184 سانتی متر برای مردان و 171 سانتی متر برای زنان هلندی. 1922 و -1959 پس از میلاد) که به عنوان بزرگترین مرد روتردام شناخته می شد، نمونه ای از قد بلند در هلند با قد حدود 229.87 سانتی متر است. او دومین مرد هلندی پس از آلبرت یوهان کرامر است.

لباس سنتی در هلند

در هلند لباس سنتی مشخصی وجود دارد که از بهترین انواع پارچه و پارچه تهیه می‌ شود و در مناسبت‌ ها و روزهای خاص پوشیده می‌شود و به شرح زیر است:

  • لباس سنتی مردانه: شلوار پشمی با ست دکمه‌ های نقره‌ ای جلو، پیراهن و ژاکت و کلاهی که شکل و طرح آن بر حسب منطقه متفاوت است.
  • لباس سنتی زنانه: دامن بلندی است که برخی از آن را با خط کشیده و برخی دیگر را بدون خط، بلوز یا ژاکت آستین بلند یا کوتاه و پیشبند و می توان تکه ای را برای گذاشتن روی شانه اضافه کرد. به صورت شال یا روسری گلدوزی شده و لباس نیز شامل کلاه هایی است که بر حسب منطقه متفاوت است.

پاپوش ها بخشی از لباس سنتی هلندی هستند و صدها سال است که در هلند به عنوان یک کفش سنتی برای مردان و زنان پذیرفته شده است. قدیمی ترین پاپوش ها که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می گردد در آمستردام و روتردام یافت شد. بسیار شبیه پاپوش هایی است که این روزها هنوز در هلند ساخته می شود. آنها ساخته شده اند تا به عنوان تکه ها و سوغاتی هایی که در خانه های خود نگه می دارند به گردشگران بفروشند، بیشتر هلندی ها دیگر آن پاپوش ها را نمی پوشند و امکان دیدن کسی که پوشیده است وجود ندارد. آنها را در خیابان می پوشند، با این تفاوت که برخی از کشاورزان گاهی اوقات آنها را می پوشند، یا ممکن است برخی از مردم آنها را در برخی از روستاهای دورافتاده مانند استافورست (به انگلیسی: Staphorst) و Bunschoten (به انگلیسی: Bunschoten) بپوشند، زیرا مردم آن روستاها هنوز لباس های سنتی می پوشند.

 

شهرت کشور هلند در غذاهای سنتی 

شهرت کشور هلند به خاطر غذاها محلی از جمله:

  • سوپ نخود هلندی مردم هلند به طور کلی سوپ را دوست دارند و سوپ نخود هلندی یکی از غذاهای سنتی است که در طعم ها و شکل های مختلف موجود است. مثلا نان یا یک تکه سوسیس دودی و اغلب در زمستان تهیه می شود. زیرا بدن را فعال می کند و انرژی زیادی به آن می دهد و گردشگران می توانند آن را دریافت کنند و در حین پرسه زدن در شهرهای هلند به خصوص در هوای سرد بخورند، زیرا در اکثر رستوران های هلند موجود است.
  • Hutspot: غذایی سنتی است که در سوم اکتبر در شهر لیدن برای جشن پیروزی بر اسپانیایی ها در سال 1574 میلادی تهیه می شد و برای پیر و جوان، غذای پوره سیب زمینی رنگارنگ است که در کنار نان سفید سرو می شود. یا شاه ماهی یا با یک تکه گوشت گاو یا گوشت توپ هلندی و گاهی با هویج پخته می شود که مقداری شیرینی به غذا می دهد.
  • توپ های خمیر سرخ شده: (Oliebollen – توپ های خمیر)، یک غذای سنتی برای کریسمس و روز سال نو در هلند است که در کیوسک های توزیع شده در خیابان ها، به ویژه در جشن ها فروخته می شود.
  • کلوچه شکم پر: (Gevulde Speculaas)، هلندی ها شیرینی های مختلف را دوست دارند، نرم، شور یا شیرین، با یا بدون شکلات، هل، گشنیز، جوز هندی، میخک با رب بادام شیرین که طعمی غنی و شیرین به آن می دهد و به صورت مربع یا خلال کوچک تهیه می شود و در فصول مختلف سال به ویژه اوایل آذرماه در بازارها به فروش می رسد.
  • Stroopwafels: (Stroopwafels)، یک غذای سنتی و محبوب در هلند است و ریشه آن به شهر گائودا بر می گردد، مخلوطی از کلوچه و کارامل است و در کنار یک فنجان چای یا قهوه گرم می خورند. غذای مناسبی در مسافرت داخلی یا مسافرت های بیرونی است و در همه بازارها پخش می شود و یکی از بهترین هدایایی است که می توان پس از بازگشت از سفر به همراه داشت.

آداب و رسوم مردم هلند

آداب و رسومی وجود دارد که مشخصه مردم هلند است و شهرت کشور هلند را در میان مردم جهان رقم زده اند، که بخشی از فرهنگ آنهاست که در زیر به آن آداب اشاره می شود:

  • سلام در هلند: روش دست دادن با تکان دادن سر، احوالپرسی رایج در بین مردم هلند است و از مهمترین موارد مربوط به سلام هلندی که موجب شهرت کشور هلند شده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • سه بار بوسیدن گونه ها به طور متناوب بین اعضای خانواده، علاوه بر دست دادن.
    • هنگام دست دادن مهم است که دست ها را از جیب بیرون بیاوریم، هنگام دست دادن با دست راست، قرار است دست چپ بیرون از جیب باشد.
    • رایج ترین عبارات تبریک هلندی عبارتند از: Hoe gaat het؟ (حال شما چطور است) و Alles goed (همه چیز خوب است؟).
    • خطاب كردن شخص با نام خانوادگي و نام خانوادگي و در صورتي كه از او دعوت شود مي توان با نام او خطاب كرد.
    • هنگام ورود به اتاقی که در آن گروهی از افراد حضور دارند، فرد را با ذکر نام و نام خانوادگی و دست دادن با افراد حاضر در اتاق معرفی کنید.
    • تماس چشمی مستقیم در طول بحث، که در طی آن انتقاد انتظار می رود .
  • احترام گذاشتن به قرارها: احترام گذاشتن و قدردانی از زمان یک چیز مهم در فرهنگ هلندی است و معمولاً از دوران کودکی به کودکان آموزش داده می‌ شود که به زمان احترام بگذارند، زیرا در مراحل اولیه به آنها کمک می‌ شود که چگونه برنامه‌ ریزی کنند تا کار خود را در زمان‌های خاص سازماندهی کنند .
    • زمان را برای فعالیت های مختلف تقسیم کنید، هر چیزی زمان مشخصی دارد، زمان صرف غذا، زمان کار، زمان ملاقات با دیگران و غیره.
    • کسی که بدون عذر موجه یا بدون اطلاع قبلی از تأخیر در قرار ملاقات تاخیر کند، بی ادب محسوب می شود.
  • هدایا: هنگام بازدید از هلند، توصیه می شود هدیه ای مانند دسته گل، شکلات یا کتاب به همراه داشته باشید .
    • نیلوفرهای سفید یا گل داوودی را هدیه ندهید، زیرا این دو نوع گل در هنگام عزا تقدیم می شوند.
    • در فرهنگ هلندی ، هدایا معمولاً وقتی در مقابل شخصی که آنها را آورده است، باز می کنند.
    • هدایای مجلل یا گران قیمت ندهید، زیرا اغلب باعث می شود گیرنده کمی احساس ناراحتی کند.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل