سفر به لبنان و شهر های توریستی این کشور

سفر به لبنان : لبنان در قاره آسیا در خاورمیانه به ویژه در سمت غربی آن واقع شده است، سواحل آن از غرب مشرف به دریای مدیترانه است.

سفر به لبنان
سفر به لبنان

سفر به لبنان : لبنان در قاره آسیا در خاورمیانه به ویژه در سمت غربی آن واقع شده است، سواحل آن از غرب مشرف به دریای مدیترانه است، از جنوب با فلسطین اشغالی و از شرق و شمال با جمهوری سوریه همسایه است. آب و هوای آن به طور کلی شبیه به آب و هوای کشورهای خاورمیانه است، زیرا در تابستان گرم با رطوبت زیاد، در زمستان سرد و بارانی است و دمای زمستان به زیر صفر درجه سانتیگراد با بارش برف در ارتفاعات کوهستانی می رسد. 6 میلیون نفر در لبنان زندگی می کنند که تقریباً 40 درصد آنها مسیحی هستند. برخلاف کشورهای عربی، جامعه مسیحی در لبنان نقشی در زندگی سیاسی و عمومی دارند و بقیه مردم مسلمان هستند.

لبنان یکی از کشورهای دارای فرهنگ و تمدن بسیار است و نظام حکومتی آن جمهوری دموکراتیک است که در آن شش فرمانداری به 25 ناحیه مستقل تقسیم شده است و هر ناحیه در هر شهر یا روستا شهرداری خود را دارد که به امور رسیدگی می کند. تمدن های باستانی و مدرن به دلیل موقعیت استراتژیک آن که دریای مدیترانه را به قاره آسیا متصل می کند به لبنان آمدند، بنابراین فنیقی ها اولین کسانی بودند که در سال 2500 قبل از میلاد در لبنان ساکن شدند و تأسیس کردند. تمدن در آن؛ از آنجا که فنیقی ها در تجارت و دریانوردی کار می کردند و با مصر روابط برقرار می کردند، بسیاری از تمدن های بعدی مانند مصریان باستان، ایرانیان، یونانی ها، آشوری ها، رومی ها، صلیبی ها و بیزانسی ها، علاوه بر حکومت عثمانی و آخرین تمدن هایی که لبنان را تحت کنترل داشتند، قیمومیت فرانسه قبل از استقلال کامل بوده است.

در لبنان کجا برویم

لبنان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان عرب و خاورمیانه است زیرا با واسطه کشورهای عربی و سواحل آن در دریای مدیترانه به ویژه از کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای همسایه و بیروت پایتخت آن است. سفر به لبنان: لین کشور علاوه بر مکان‌های طبیعی مانند آبشارها و رودخانه‌ها، علاوه بر کلوپ‌های تفریحی که در آن گسترده شده‌اند، فعالیت‌های گردشگری زیادی دارد و پرداخت پول در لبنان آسان است. همه مکان ها و فروشگاه های لبنان در معاملات مالی از دو ارز استفاده می کنند که عبارتند از پوند لبنان و دلار آمریکا. صرافی ها در همه جا موجود است و پول را می توان به راحتی با دلار یا پوند لبنان مبادله کرد .

سفر به لبنان
سفر به لبنان
  • صیدون  : این شهر ساحلی که در دریای مدیترانه و در 40 کیلومتری پایتخت بیروت قرار دارد و به خاطر قلعه قدیمی، درختان مرکبات و دشت های سرسبز مشهور است. که در زمان سفر به لبنان مورد توجه قرار می گیرد. همچنین دارای یک کارخانه صابون سازی قدیمی است که مراحل صابون سازی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد. ساخت و توسعه آن بازاری قدیمی به نام خان الفرنج دارد.
  • بیروت  : یا به نام (پاریس اعراب) بخاطر زیبایی و جذابیتش دارای مکانهای تفریحی فراوانی است و موقعیت ساحلی آن بر زیبایی آن افزوده است.
  • جونیه  : به بازارهای قدیمی و دست سازهای سنتی شهرت دارد و تا پایتخت بیروت حدود 20 دقیقه فاصله دارد و دارای سواحل شنی طلایی و خلیج آن در میان کوه های شگفت انگیز است.
  • Jubail  : یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و دارای بناهای تاریخی شگفت انگیز و مکان های تفریحی، کافه ها و رستوران های زیادی است که به غذاهای دریایی معروف هستند.
  • طرابلس  : یکی از معروف ترین استان های لبنان بعد از بیروت و یکی از قدیمی ترین کشورهای لبنان است و دارای بندری است که قدمت آن به قرن هفتم قبل از میلاد می رسد و همچنین بازارهای قدیمی و مساجد تاریخی باستانی دارد.

وسایل حمل و نقل در لبنان

در سفر به لبنان وسایل حمل و نقل مختلفی از جمله تاکسی وجود دارد و برخی از آنها می تواند از دفاتر تخصصی اجاره خودروهای توریستی کرایه کند، اما باید دقت شود که قبل از رانندگی با خودرو یا با درخواست خودرو، در مورد کرایه روزانه از قبل به توافق برسند. با راننده، و کرایه ماشین ممکن است بین 50 تا 120 دلار آمریکا باشد. همچنین می توان از فرودگاه در هنگام ورود به لبنان از طریق شرکت های حمل و نقل تخصصی، تاکسی کرایه کرد. در مورد کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل، لبنان دارای شبکه حمل و نقل است. در اتوبوس هایی که به مکان های خاصی در اطراف لبنان و استان های آن می روند.هزینه سواری اتوبوس برای هر نفر برای سفر به سمت One بیش از دو دلار نیست و ممکن است شخصی بخواهد در شرکت های برگزار کننده سفرهای توریستی به تور لبنان ثبت نام کند. 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل