زیباترین مکان ها در ترابزون را بشناسید و برای سفر بعدی انتخاب کنید

اگر به دنبال زیباترین مکان ها در ترابزون می گردید باید گفت این شهر دارای چندین مرکز تاریخی و تفریحی مانند این بنا های تاریخی می باشد

بهترین مکان برای اقامت در ترابزون
بهترین مکان برای اقامت در ترابزون

اگر به دنبال زیباترین مکان ها در ترابزون می گردید باید گفت این شهر دارای چندین مرکز تاریخی و تفریحی مانند این بنا های تاریخی می باشد

زیباترین مکان ها در ترابزون

در ادامه با بهترین مکان های قابل بازدید در شهر ترابزون ترکیه همراه شما هستیم.

ایا صوفیه

ایاصوفیه در چهار کیلومتری غرب مرکز شهر ترابزون و در منطقه ای مشرف به دریا واقع شده است. این شهر به عنوان یکی از زیباترین مکان ها در ترابزون در سال 1461 میلادی توسط عثمانی فتح شد، اما مسجد بعداً به انباری برای نگهداری مهمات و بیمارستانی برای نیروهای روسی در سال 1960 میلادی تبدیل شد، سپس ایاصوفیه تحت عملیات مرمت و مرمت قرار گرفت. در سال 2013 مجدداً به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت و سپس سرانجام به موزه ای تبدیل شد که برای بازدیدکنندگان و گردشگران باز بود.

بنای ایاصوفیه با معماری باشکوه، نقاشی های دیواری جذاب و کف موزاییکی شگفت انگیز خود متمایز است، همانطور که گنبد عظیم سنگی، کتیبه های بنیانگذاران آن، برج ناقوس ساخته شده در سال 1427 میلادی و باغ اطراف آن قابل مشاهده است.

 

صومعه سوملا

شهر ترابزون ترکیه
شهر ترابزون ترکیه دارای طبیعت زیبا، مناظر جذاب و جنگل های سرسبز و دارای دوازده رودخانه برای گردشگران از سراسر جهان در نظر گرفته شده است

صومعه سوملا به انگلیسی: (Sumela Manastırı) در پارک ملی آلندرا در شهر ترابزون واقع شده است و یکی از زیباترین مکان ها در ترابزون و مشهورترین بناهای دیدنی آن را نشان می دهد و این یک صومعه تاریخی و باستانی است که در سال سیصد و هشتاد و شش بعد از میلاد ساخته شده است. این مکان برای عبادت مریم مقدس، با معماری شگفت انگیز خود در یک شیب تند 1200 متری (3937 فوت)، و مشرف به مناظر زیبای باغ، و کوه های اطراف شناخته می شود.

 

قلعه ترابزون

قلعه ترابزون یکی از زیباترین مکان ها در ترابزون و مهمترین بناهای تاریخی در ترابزون ترکیه است. قدمت آن به دوران بیزانس برمی گردد و از سه قلعه تشکیل شده است که یکی از آنها در سال دو هزار سال قبل از میلاد ساخته شده است، در حالی که دو قلعه دیگر در زمان امپراتور آلکسیوس دوم ساخته شده اند و برخی از موارد اضافه شده عثمانی به آن وجود دارد.

 

مسجد گلبهار

مسجد و مقبره گلبهار به انگلیسی: The mosque and آرامگاه گولبهار یک مسجد تاریخی باستان شناسی است که در زمان امپراطوری عثمانی، به دستور سلطان بایزید دوم، که در دوره زمانی بین دو سال (1412 – 1481-1514 م) کشور را اداره می کرد، ساخته شده است و به آن نامگذاری شده است. نسبت به همسر سلطان.

 

 

همچنین بخوانید:

شهر یالووا در ترکیه را برای تعطیلات تابستانی انتخاب کنید

غذاهای مفید برای کبد چرب را بشناسید و در برنامه غذایی خود از آنها استفاده کنید

۵ کشور با فصل تابستان در تمام طول سال

شهر بدروم ترکیه را برای تعطیلات انتخاب کنید

۵ کشور با فصل تابستان در تمام طول سال

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل