روش های سفر به استانبول بدون تور

سفر به استانبول با تور
سفر به استانبول با تور

سفر به استانبول بدون تور یکی از روش هایی است که بسیاری از مسافران به منظور کاهش هزینه های سفر خود و یا افزایش آزادی عمل خود دوست دارند، آن را تجربه کنند؛ از این رو سالانه تعداد قابل توجهی از افرادی که به عنوان مسافر شهرستان با شناخته می شوند استفاده از مسیرهای متفاوت بدون تور لیدر را برای سفر خود انتخاب کرده و تلاش می‌ کنند، تا خود را به شهر دوست داشتنی استانبول در کشور ترکیه برسانند.

راه های سفر به استانبول بدون تور

روش های متفاوتی وجود دارد که می توان به واسطه استفاده از آن سفر به استانبول بدون تور را تجربه کرد، از جمله متداول ترین راه هایی که مسافران به منظور رساندن خود به شهر استانبول از آن استفاده می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزرو هتل و هواپیما: قبل از هر چیز باید گفت اهالی شهر استانبول و افرادی که در این شهر نسبت به امرار معاش خود فعالیت دارند، آشنایی مناسبی با بسیاری از زبان‌ های مختلف مانند زبان فارسی داشته و امکان صحبت با گردشگرانی که به زبانهای غیر از ترکی صحبت می کنند را به دست آورده اند.
    از این رو مسافران و معمولا با انتخاب مسیر پروازی تک سفره یا دو سفره خود، خود را به فرودگاه های بین المللی استانبول می رساند، تا بتوانند شب را در این شهر اقامت کنند.
    بنابراین رزرو هتل و هواپیما این امکان را به وجود می‌ آورد. که مسافران بتوانند اطمینان مناسبی را از روش سفر خود به دست آورده و نسبت به نبود مشکلاتی مانند عدم دسترسی به هتل مناسب در مقصد و موارد دیگری مانند آن از کمترین حجم استرس برخوردار شوند.
  • سفر بدون هماهنگی: در این روش معمولاً مسافرانی که قصد سفر به استانبول بدون تور را دارند، بدون انتخاب هتل و رزرو هواپیما اقدام سفر به کشور ترکیه کرده و خود را به شهر استانبول می رسانند؛ یکی از بزرگترین مشکلاتی که چنین مسافرانی معمولاً با آن روبرو می شوند، افزایش هزینه‌ های سفر به واسطه اجبار به پرداخت مبالغ بیشتر برای به دست آوردن هتل و یا پرواز مستقیم به مقصد استانبول می باشد.
    همچنین ممکن است افرادی که بدون هماهنگی اقدام به سفر به استانبول می کنند از مشکلات دیگری مانند عدم دسترسی به هتل مناسب در منطقه مورد نظر خود و موارد دیگری از این دست نیز مواجه شود.

البته باید یادآور شد که مسافران می‌توانند مسیرهای دیگری مانند مسیر های جاده ای و یا ریلی را نیز برای سفر خود انتخاب کنند؛ در چنین مواقعی نیز معمولاً مسافرات نسبت به رزرو هتل مدنظر خود در شهر استانبول قبل از سفر اقدام می کنند، تا بتوانند از وجود مکان مناسبی برای استراحت و اقامت چند روزه خود اطمینان کافی را به دست بیاورند.

مشکلات سفر شخصی

سفر به استانبول بدون تور
سفر به استانبول بدون تور

معمولاً افرادی که دارای توانایی مناسب در مدیریت هزینه سفر خود نیستند؛ استفاده از تورهای گردشگری را به عنوان یکی از روش‌ های مناسب برای انجام سفرهای داخلی و بین المللی در دستور کار خود قرار می دهند. اما باید یادآور شد که معمولاً به ارائه دهندگان خدمات مربوط به سفر به منظور ایجاد هماهنگی با مسافرین خود ملزم به انجام برخی از هماهنگی های خاص مانند ایجاد مسیر مشخص برای سفر و موارد دیگری از این دست هستند.

از جمله مشکلات سفر به استانبول بدون تور می‌ توان به موارد مختلفی مانند عدم آشنایی مناسب مسافر با زبان رایج در محل مقصد و یا مواردی مانند آن اشاره کرد، که می‌ تواند برای مسافرین با ایجاد سختی قابل توجهی همراه بوده و سفر آنها را با دشواری های غیر قابل تحملی همراه سازد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل