جزایر کشور یونان

یونان با جزایر بسیاری مشخص می شود که بخش مهمی از تمدن و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهند و تعداد جزایر کشور یونان بین 1200-6000 است.

مسافرت در تابستان به یونان
مسافرت در تابستان به یونان

یونان با جزایر بسیاری مشخص می شود که بخش مهمی از تمدن و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهند و تعداد جزایر کشور یونان بین 1200-6000 است، در زیر برخی از مشهور ترین جزایر این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم.

جزایر سارونیک

جزایر سارونیک در خلیج سارونیک در نزدیکی شهر آتن واقع شده اند و به همین دلیل به آنها این نام داده شد. این جزایر به دلیل طبیعت و معماری منحصر بفرد و فضای جذابشان که آنها را خانه بسیاری از ساکنان و پناهگاهی می کند، که برای گردشگران مختلفی که برای گذراندن تعطیلات می آیند متمایز می شوند. در اینجا برخی از برجسته ترین جزایر گروه جزایر سارونیک وجود دارد: Salamis، Aegina، Hydra، Poros، Spetses و Dokos

جزایر سیکلادس

سواحل جزایر کشور یونان
سواحل جزایر کشور یونان

جزایر سیکلادس یکی از جزایر کشور یونان در جنوب شرقی یونان، به ویژه در سمت جنوبی دریای اژه واقع شده اند و از حدود 30 جزیره تشکیل شده اند، که مساحتی حدود 2528 کیلومتر مربع را پوشش می دهند، از جمله: Náxos، Ándros و Kia Kéa، Melos، Mýkonos. ، Páros و Tínos، گروه جزیره Cyclades با وجود خانه‌ های سفید و آسیاب‌ های بادی فراوان مشخص می‌ شود، علاوه بر اهمیت باستان‌ شناسی آن که به جذب گردشگران زیادی به آن کمک می‌کند، همچنین به دلیل صادرات چرم، تنباکو، سفال و صنایع دستی مشهور است.

جزایر شمالی دریای اژه

جزایر دریای اژه شمالی شامل مجموعه ای از جزایر است که از نظر جغرافیایی به یکدیگر مرتبط نیستند، زیرا بین یونان و ترکیه توزیع شده اند ، اما در امور اداری مشترک هستند و مناطق جزایر دریای اژه شمالی برای بسیاری از گردشگران جذاب است. از سواحل و آب های خالی از سکنه آنها گرم است و در اینجا برخی از جزایر اصلی آن عبارتند از: ساموس، لسبوس، لمنوس، و پسارا.

جزایر دودکانیز

جزایر دودکانیز از جمله جزایر کشور یونان در سمت جنوب شرقی یونان واقع شده و در امتداد دریای اژه امتداد دارد و مساحتی حدود 2670 کیلومتر مربع دارد و از 12 جزیره اصلی و 150 جزیره دیگر تشکیل شده است، اما تعداد جزایر مسکونی آنها تنها 26، به شرح زیر: برخی از برجسته ترین جزایر این گروه عبارتند از: Kárpathos، Pátmos، Astipálaia، رودس و Kálimnos

جزایر اسپورادس یکی از جزایر کشور یونان

گروه جزایر Sporades که در امتداد سواحل شرقی یونان امتداد دارند از 24 جزیره تشکیل شده است که بیشتر آنها خالی از سکنه هستند. تعداد ساکنان آن فقط حدود 4 جزیره است: آلونیسوس، اسکیاتوس، اسکوپلوس و اسکیروس (Skyros)، جزایر Sporades هستند. از نظر جغرافیایی به پنج منطقه اصلی تقسیم می شود: تسالیا، تراکیا، جنوب، غرب و شرق اسپوراد.

جزایر ایونی در کشور یونان

گروه جزایر یونی به طور سنتی هپتان نامیده می شود زیرا شامل 7 جزیره اصلی است: کورفو ، پاکسوس، لفکاس، ایتاکا، کفالونیا و زاکینتوس زاکینتوس و کیتیرا، علاوه بر بسیاری از جزایر کوچک، در سواحل غربی یونان قرار دارد و از سواحل آلبانی تا نوک جنوبی پلوپونز، و مساحت جغرافیایی تقریباً 2307 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

جزایر کشور یونان

مسافرت در تابستان به یونان
مسافرت در تابستان به یونان

یونان با جزایر بسیاری مشخص می شود که بخش مهمی از تمدن و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهند و تعداد آنها بین 1200-6000 جزیره است که بیشتر آنها جزایر خالی از سکنه هستند، زیرا تعداد جزایر مسکونی فقط بین 167-227 است. جزایر یونانی بسته به وسعت و موقعیت هر جزیره به چند گروه عمده تقسیم شده اند و از میان این گروه ها جزایر سارونیک، جزایر سیکلادس، جزایر دریای اژه شمالی، جزایر دودکانیز و جزایر دیگر قرار دارند. Euboea که توسط تنگه Orbis (تنگه Euripus) از سرزمین اصلی جدا می شود.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.