جزایر توریستی کشور ایتالیا جاذبه های طبیعی فوق العاده برای مسافرت

جزایر توریستی ایتالیا
جزایر توریستی کشور ایتالیا جاذبه های طبیعی فوق العاده برای مسافرت

جزایر توریستی کشور ایتالیا: کشور ایتالیا شامل تعداد زیادی جزایر پراکنده در سواحل ایتالیا در دریای تیرنین و دریای آدریاتیک در دریای مدیترانه است. بسیاری از جزایر توریستی ایتالیا با مناظر زیبا و سواحل، مقاصد تابستانی محبوب برای اهالی و گردشگران خارجی و به مناسبت بازدید در روزها و ماه های مختلف سال و با فضای دلنشینی است. که امکان گذراندن روزها یا هفته ها را بدون احساس کسالت فراهم می کند.

جزیره سیسیل یکی از جزایر توریستی ایتالیا

جزیره سیسیل بزرگترین جزیره در ایالت ایتالیا محسوب می شود و در مرزهای دریای ایونی، دریای تیرنین و دریای مدیترانه واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین آوریل و ژوئن و بین سپتامبر و اکتبر است.

جزیره ساردینیا

ساردینیا یکی از جزایر توریستی ایتالیا در وسط دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره یکی از جزایر مهم توریستی در ایتالیا است که با زمین های کوهستانی، خلیج ها، سواحل شنی سفید، مناظر دیدنی فراوان، جنگل های انبوه، مناطق کوچک بیابانی و باتلاق هایی مشخص می شود. خانه گوزن‌ها، اسب‌های وحشی و پرندگان، و همچنین بناهای باستان‌شناسی مربوط به تمدن نوراگیک، و همچنین مجموعه باستان‌شناسی بارومینی، که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین مارس و ژوئن است.

جزیره پالما رولا

جزایر توریستی ایتالیا
جزایر توریستی کشور ایتالیا جاذبه های طبیعی فوق العاده برای مسافرت

جزیره پالمارولا در دریای تیرنین، در نیمه راه بین شهرهای رم و ناپل واقع شده است. یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و جزایر توریستی ایتالیا در طول تابستان محسوب می شود.
زیرا به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا بسیاری از فعالیت های تابستانی سرگرم کننده مانند: اجاره دریا، قایق، شنا در آب های فیروزه ای و بالا رفتن از صخره های سنگی، غذاهای دریایی خوشمزه بخورند.  بهترین زمان برای سفر به جزیره در ماه های تابستان است.

جزیره البا

جزیره البا در مجمع الجزایر توسکانی واقع شده است و یکی از جزایر کوچک ایتالیا محسوب می شود. اما به عنوان یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری این کشور شناخته می شود و برپایی سفرهای تفریحی، غواصی، خوردن غذاهای دریایی، بازدید از شهر مدیچی با طرح‌های معماری شگفت‌انگیز، و لذت بردن از منظره غروب آفتاب محسوب می گردد. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین ماه‌های می و سپتامبر است.

جزیره کاپری

جزیره کاپری یکی دیگر از جزایر توریستی ایتالیا در سواحل آمالفی واقع شده است. از ناپل، سورنتو یا پوزیتانو می توان به آن دسترسی داشت. از زمان رومیان، این جزیره با مناظر زیبای خود مرکز مهمی برای جذب گردشگران از سراسر جهان بوده است . وجود غار آبی، ویلای سنت مایکل و شهرداری آناکاپری، علاوه بر صخره های شگفت انگیز در ساحل از جاذبه های این منطقه است. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین آوریل و ژوئن و بین سپتامبر و اکتبر است.

جزیره ایسکیا

جزیره ایسکیا در نزدیکی جزیره کاپری وجود دارد، جزیره ای توریستی که با فعالیت های آتشفشانی طبیعی، فضای آرام، سواحل تزئین شده با شن های سیاه، وجود ساحل مارونتی با سنگ های خاکستری و استخرهای حرارتی و باغ گیاه شناسی مشخص می شود. از La Moritella، که شامل انواع بسیاری از گیاهان است. برنامه های موسیقی در آنجا برگزار می شود. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین ماه های آوریل و اکتبر است.

بورانو از جزایر توریستی کشور ایتالیا

این جزیره در حومه شمال شرقی ونیز ، در گوشه شمال شرقی ایتالیا واقع شده است. با وجود خانه های رنگارنگ در رنگ های شاد و درخشان پاستلی، تزئین شده با پارچه توری دست ساز مشخص می شود.  بهترین ها زمان بازدید از این جزیره بین سپتامبر و اکتبر است.

جزیره لوانزو

جزیره لوانزو در سواحل سیسیل واقع شده است. بخشی از گروه جزایر اکدی است و با زمین های ناهموار کوهستانی، دریای فیروزه ای خالص و صخره های آشکار آن که با انعکاس خورشید به رنگ نارنجی به نظر می رسند، مشخص می شود. در این جزایر توریستی ایتالیا بعدازظهر ماهی تازه و پاستا در رستوران بخورید.

جزیره فیلیکودی

جزیره فیلیکودی یکی از جزایر مهم توریستی ایتالیا است که دارای مناظر دیدنی و بناهای تاریخی بسیاری است. مانند خرابه‌های روستای کاپو گرازیانو در قسمت جنوبی جزیره که قدمت آن به دوران نوسنگی بازمی‌گردد. شامل بقایای حدود سی کلبه باستان شناسی است. از جمله فعالیت های سرگرم کننده، مانند: بازدید از مزارع و مقبره های انجیر، موزه باستان شناسی لیپاری، تور قایق به غار پویو مارینو، و لذت بردن از فضای ساحل لپونته.  بهترین زمان برای بازدید از این جزیره بین ماه های مه و سپتامبر است.

جزیره ایزولا بلا

این جزیره کوچک در مجمع الجزایر بورومن واقع شده است و به نام بلا ایزابلا، همسر امپراتور کارلو سوم نامگذاری شده است و مشخصه آن جمعیت کمی است، زیرا تنها 16 نفر در آن زندگی می کنند که به طور دائم زندگی می کنند. شاید از ویژگی‌های این جزیره از جزایر توریستی ایتالیا می‌توان به کاخ ده طبقه بورومئو، معماری نفیس باروک، باغ‌های سبز وسیع، موزه‌ای که مجموعه‌ای از آثار هنری را به نمایش می‌گذارد، و یک قایق فسیل‌شده با قدمت نزدیک به سه هزار سال اشاره کرد.

جزیره جیانوتری آخرین انتخاب از جزایر توریستی کشور ایتالیا

جزیره Gianotri در مجمع الجزایر توسکانی واقع شده است. کوچکترین جزایر آن در نظر گرفته می شود و با زمین های کوهستانی ناهموار خود که توسط قله های صخره ای نشان داده شده است مشخص می شود. Poggio del Capel Rosso، Mount Mario، Mount Adami و Poggio del Canon، جایی که بازدیدکنندگان می توانند از این قله ها بالا بروند، در مسیرهای کوهستانی قدم بزنند یا در ساحل صخره ای غواصی کنند و از ویلای تاریخی دوران روم بازدید کنند.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل