تور استانبول از مشهد، یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی

با توجه به سلیقه و نیاز خود، می‌توانید یکی از تور استانبول از مشهد را انتخاب کنید. این پکیج‌ها شامل هواپیما، هتل، ترانسفر فرودگاهی می‌باشند.

ترکیش ایرلاین
ترکیش ایرلاین

تور استانبول از مشهد، یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی برای مسافران ایرانی است. استانبول، با تاریخچه‌ی بسیار قدیمی و فرهنگ گوناگون، یکی از شهرهای دیدنی جهان محسوب می‌شود. در این مطلب، به معرفی جاذبه‌های گردشگری مهم استانبول و نحوه‌ی رزرو تور استانبول از مشهد پرداخته‌ ایم.

جاذبه‌های گردشگری در تور استانبول از مشهد

1. مسجد بلو

مسجد بلو یا مسجد زرین، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم شهر استانبول در ترکیه است که به عنوان یکی از زیباترین مساجد جهان شناخته شده است. این مسجد در منطقهٔ سلطان آحمد، قسمت اروپایی شهر استانبول و در مجاورت موزهٔ آیاصوفیه قرار دارد.

مسجد بلو، به دلیل زیبایی و طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از مهم‌ترین آثار معماری اسلامی جهان به‌شمار می‌آید. این مسجد در دورهٔ سلطنت عثمانی ساخته شده و برای انجام نماز جماعت به ارمغان آمده است. نام این مسجد به دلیل استفاده از آبی رنگ برای کاشی‌های آن، به معنی بلور، معروف شده است.

مسجد بلو، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. این مسجد در سال ۱۶۱۶ میلادی ساخته شده و با شکوه و زیبایی خاصی طراحی شده است.

2. بازار بزرگ استانبول

بازار آنتیکا از حراجی های استانبول ترکیه
بازار آنتیکا از حراجی های استانبول ترکیه

بازار بزرگ استانبول، یکی از بزرگترین بازارهای جهان است و در آن می‌توانید انواع صنایع دستی، فرش، لباس‌های محلی و غیره را تهیه کنید.

3. موزه آیاصوفیا

موزه آیاصوفیا، یکی از مهم‌ ترین موزه‌ های استانبول است. این موزه در یکی از قدیمی‌ ترین ساختمان‌ های شهر واقع شده است و با سبک معماری خاص خود، مورد توجه گردشگران تور استانبول از مشهد قرار دارد.

4. دریاچه بویوک‌ چکمجه

دریاچه بویوک‌چکمجه یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مهم استانبول است. این دریاچه در قسمت غربی استانبول واقع شده و از جمله بزرگ‌ترین دریاچه‌های استانبول به شمار می‌رود. دریاچه بویوک‌چکمجه به وسعت ۱۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و در قسمت شمالی شهر استانبول قرار دارد. این دریاچه به دلیل آب پاک و آبی رنگ خود، زیبایی و جذابیت زیادی دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استانبول محسوب می‌شود.

رزرو تور استانبول از مشهد

مسافرت به استانبول در تابستان
مسافرت به استانبول در تابستان

برای رزرو تور استانبول از مشهد، می‌توانید به یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر مراجعه کنید. این آژانس‌ها با ارائه‌ی پکیج‌های گردشگری متنوع، شما را به دیدن جاذبه‌های دیدنی استانبول دعوت می‌کنند.

1. انتخاب تور مناسب

با توجه به سلیقه و نیاز خود، می‌توانید یکی از پکیج‌ های تور استانبول را انتخاب کنید. برخی از این پکیج‌ها شامل بلیط هواپیما، اقامت در هتل، ترانسفر فرودگاهی و گشت‌های توریستی می‌باشند.

2. رزرو تور و خرید بلیط هواپیما

پس از انتخاب تور مناسب، می‌توانید با مراجعه به آژانس مسافرتی، رزرو تور خود را انجام دهید. در این مرحله، همچنین می‌توانید بلیط هواپیما را نیز خریداری کنید.

3. اقامت در تور استانبول از مشهد

هتل‌های مختلفی در استانبول وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مرحله، آژانس مسافرتی معمولاً با هتل‌های مختلف قرارداد دارد و به شما پیشنهادات مختلفی ارائه می‌دهد.

4. ترانسفر فرودگاهی و گشت‌های توریستی

تور استانبول از مشهد
تور استانبول از مشهد

آژانس مسافرتی در این مرحله، ترانسفر فرودگاهی شما را به هتل ترتیب می‌دهد و برای شما گشت‌های توریستی را نیز برنامه‌ریزی می‌کند تا شما بتوانید به بهترین نحو از شهر از جاذبه‌های دیدنی استانبول دیدن نمایید.

جاذبه‌های دیدنی استانبول در تور استانبول از مشهد

1. مسجد بلوعلی

این مسجد، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد استانبول است. ساختمان آن با زیبایی‌های معماری اسلامی ساخته شده و در داخل آن، دکوراسیون های زیبایی از قبیل کاشی کاری و موزائیک هایی با طرح های هنری فراوان مشاهده می‌شود.

2. باغ‌های تاریخی استانبول

این باغ‌ها که در اطراف استانبول وجود دارند، با طبیعت زیبایی همراه هستند. موزه باغ گل‌های استانبول، باغ گل‌های امپراطوری و باغ‌های یالی‌کوی و بهشت‌سهیل در بین معروف‌ترین باغ‌های تاریخی استانبول به شمار می‌روند.

3. بازارهای تاریخی استانبول

بازارهای تاریخی استانبول از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر در تور استانبول از مشهد محسوب می‌شوند. بازارهای گرانبهای استانبول، بزرگترین بازار جهان در بین بازارهای پوشاک و چرم و شال و روسری است.

4. کاخ توپ‌کاپی در تور استانبول از مشهد

تور استانبول از مشهد - کاخ توپکاپی
تور استانبول از مشهد – کاخ توپکاپی

کاخ توپ‌کاپی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و گردشگری تور استانبول از مشهد است که برای بازدیدکنندگان از شهر استانبول بسیار جذاب است. این کاخ در قسمت اروپایی شهر استانبول، در منطقه بسیار زیبای گلهانه قرار دارد. این کاخ در دورهٔ عثمانی برای استفادهٔ سلطنتی‌ها و نشستهای دولتی ساخته شده و در طول سال‌ها از آن به عنوان اقامتگاهی برای سلطنتی‌ها و مقامات دولتی استفاده شده است.

کاخ توپ‌کاپی در طول تاریخ دچار بسیاری از اتفاقات تاریخی شده است. در دورهٔ اول جنگ جهانی، این کاخ به‌عنوان محل اقامت سفیران خارجی استفاده شد و در دورهٔ بعدی به‌عنوان مقر مسابقات ورزشی مورد استفاده قرار گرفت. در دوران جمهوری ترکیه نیز، این کاخ به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر استانبول ثبت و محافظت می‌شود.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل