بزرگترین جزیره مدیترانه یک مکان فوق العاده برای سفر های تفریحی

جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه
جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه

جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه (به انگلیسی: Sicily Island)  است و حکومت خودمختاری در آن حاکم است، اگرچه از نظر اداری به کشور ایتالیا وابسته است و تقریباً در 160 کیلومتری شمال شرقی تونس واقع شده است. این جزیره توسط تنگه مسینا از خشکی جدا شده است و پالرمو پایتخت رسمی آن است. جزیره سیسیل در جنوب غربی ایتالیا واقع شده است و مساحت آن به 25426 کیلومتر مربع می رسد و با شکل جغرافیایی آن که شبیه مثلث است مشخص می شود و طول آن 144 کیلومتر است.

ظواهر طبیعی سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه

85 درصد از مساحت جزیره سیسیل را تپه‌ ها و کوه‌ ها تشکیل می‌ دهند و در شمال آن کوه‌ های متعدد با دشت‌ های باریک ساحلی گسترده است که ارتفاع آن به 1847 متر، کوه مادونی با ارتفاع 1979 متر و پلوریتانی با ارتفاع ارتفاع 1279 متر می‌ رسد. مهم ترین این کوه ها کوه آتشفشانی اتنا است که ارتفاع آن تا 3340 متر است و در زمان های مختلف به فوران ادامه می دهد. ارتفاع متوسط ​​آن بین 400 متر تا 800 متر است و هیچ یک از زمین های آن از 1000 بالاتر نمی رود. دشت‌ ها تقریباً 35 درصد مساحت را تشکیل می‌ دهند و دشت کاتانیا شرقی یکی از گسترده‌ ترین این دشت‌ ها در جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه است.

اقتصاد سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه

بخش کشاورزی فعالیت اصلی اقتصاد جزیره سیسیل است و مهمترین محصولات کشاورزی این جزیره عبارتند از: زیتون، جو، گندم، ذرت، بادام، مرکبات و پنبه و همچنین تکیه بر دامداری و ماهیگیری. مانند ساردین و ماهی تن، که به حمایت از صنایع غذایی کمک می کند. این جزیره همچنین به بخش صنعت محلی وابسته است که شامل تولید مواد شیمیایی، کود، چرم و کشتی می شود. در منطقه جنوب شرقی جزیره سیسیل، تعدادی میدان نفتی وجود دارد، گوگرد و گاز طبیعی تولید می‌ شود و پیشرفت‌ها در این کشور به ارتقای توسعه صنعتی کمک کرده است .این جزیره دارای بنادر مهمی است: مسینا، کاتانیا و پالرمو.

تاریخ سیسیل

نقاشی هایی که در غارهای سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه به دست آمد نشان می دهد که انسان ها در دوران ماقبل تاریخ در سرزمین های آن سکونت داشته اند و در قرن هشتم قبل از میلاد استعمار یونانی ها در منطقه شرقی جزیره سیسیل از راه رسید و زمانی که مردم کارتاژ با ورود، مراکز تجاری زیادی در منطقه غربی آن ایجاد کردند. در قرن دوم پیش از میلاد جزیره سیسیل مورد تهاجم رومیان قرار گرفت و رومیان آن را به استانی برای خود تبدیل کردند و به یکی از مهمترین منابع غلات امپراتوری روم تبدیل شد.

روم در قرن پنجم پس از میلاد سقوط کرد، بنابراین جزیره سیسیل توسط استروگوت ها و وندال ها مستعمره شد و در سال 535 پس از میلاد این جزیره به امپراتوری بیزانس وابسته شد و زبان یونانی زبان محلی و رسمی برای ساکنان شد. سیسیل و در قرن نهم پس از میلاد جمعیت مسلمانان شمال آفریقا به جزیره سیسیل رسیدند حکومت اسلامی که حدود 200 سال به طول انجامید به توسعه سیسیل کمک کرد. مسلمانان به توسعه سیستم های کشاورزی و آبیاری کمک کردند و از جمله مهمترین محصولات کشاورزی که در دوران اسلامی ظاهر شد: پرتقال، پنبه و لیموترش و تأثیرات تمدن اسلامی هنوز در ادبیات و هنر جزیره تأثیرگذار است.

اشغال نورمن ها در قرن یازدهم پس از میلاد به جزیره سیسیل رسید و به منطقه جنوبی ایتالیا ضمیمه شد و پادشاهی دو سیسیل تأسیس شد که منجر به تبدیل تدریجی فرهنگ حاکم بر جزیره به یک کشور شد. فرهنگ اروپایی و جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه هم تحت تأثیر حکومت آلمان و سپس حکومت فرانسه در قرن سیزدهم پس از میلاد قرار گرفت. به ویژه در زمینه آداب و سنن عمومی که نتیجه آن تبدیل سیسیل به مرکز فرهنگی ایتالیایی بود.

در سال 1282 انقلابی در سیسیل رخ داد که منجر به پایان سلطه فرانسه شد و در سال 1860 ایتالیا به آن حمله کرد و بخشی از پادشاهی ایتالیا شد. در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای متفقین پایگاه های دریایی و هوایی در سیسیل را بمباران کردند. جزیره در نقطه فتح ایتالیا و در سال 1948 خودمختاری جداگانه ای از ایتالیا به دست آورد.

آب و هوا در سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه

جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه
جزیره سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه

آب و هوای مدیترانه ای در جزیره سیسیل حاکم است و تابستان در آن گرم است، در حالی که زمستان معتدل و بارانی و نزدیک به گرم است و میزان بارندگی سالانه بین 70 سانتی متر تا 80 سانتی متر در منطقه ساحلی شمال غربی آن و بین 50 سانتی متر تا 60 سانتی متر در مناطق شرقی آن، و بین 60-70 سانتی متر در منطقه ساحلی جنوب غربی آن، و میزان بارندگی در منطقه مرکزی آن در کوه اتنا به بیش از 100 سانتی متر افزایش می یابد

متوسط ​​دما در سردترین ماه‌ های سال در دشت‌ های ساحلی بین 10 تا 13 درجه سانتی‌ گراد است، در حالی که در ماه‌های آفتابی تابستان میانگین دما از 25 درجه سانتی‌گراد و در ارتفاعات که ارتفاع آنها از 1000 متر بیشتر است، دما کاهش می‌یابد. در تابستان تا حدود 18 درجه سانتیگراد و در ماههای زمستان دمای هوا به 4 درجه سانتیگراد می رسد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.