بررسی طبیعت در سوئد و شرایط آب هوایی این کشور در فصول مختلف

طبیعت در سوئد یکی از عوامل جذابیت برای توریست های داخلی و بینالمللی محسوب می شود. سوئد در شمال اروپا و در غرب دریای بالتیک واقع شده است.

طبیعت در سوئد
طبیعت در سوئد

طبیعت در سوئد یکی از عوامل جذابیت برای توریست های داخلی و بینالمللی محسوب می شود. سوئد در شمال اروپا و در غرب دریای بالتیک واقع شده است و دارای یک نوار ساحلی طولانی است که به صورت طولی از شمال به جنوب امتداد دارد که از غرب با نروژ، از شمال شرق با فنلاند، از جنوب با دانمارک، آلمان و لهستان هم مرز است. مرزهای دریایی با دانمارک، آلمان، لهستان و روسیه است.لیتوانی، لتونی، استونی، سوئد از طریق پل اورسوند به دانمارک متصل می شود.

سوئد با مساحت 449964 کیلومتر مربع با جمعیت 9723800 نفر یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که به دلیل جمعیت کم یکی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان است. به دلیل زاد و ولد پایین و تحت تأثیر مهاجرت های خارجی، اکثریت جمعیت به دلیل آب و هوای معتدل در یک سوم جنوبی کشور متمرکز شده اند.

آب و هوا در طبیعت سوئد

طبیعت در سوئد
طبیعت در سوئد

با وجود اینکه طبیعت در سوئد در آب و هوای سرد قرار دارد اما آب و هوای آن در طول سال معتدل است. سوئد را می توان به سه منطقه آب و هوایی تقسیم کرد که قسمت جنوبی دارای آب و هوای دریایی، قسمت میانی آب و هوای قاره ای مرطوب و قسمت شمالی دارای آب و هوای نیمه قطبی است. اقلیم این تفاوت در شرایط اقلیمی به دلیل موقعیت نجومی سوئد و همچنین نفوذ جریان گرم خلیج فارس است.

شهرهای اصلی سوئد

  • استکهلم: پایتخت سوئد است و یکی از زیباترین پایتخت های جهان به شمار می رود که بخش قابل توجهی از طبیعت در سوئد را در خود جای می دهد.
    این شهر بر روی تعداد زیادی جزیره ساخته شده است، حدود 14 جزیره که نواحی آن توسط 57 پل به یکدیگر متصل شده اند. این شهر شامل تعداد زیادی پل است. موزه های بین المللی که داستان طولانی تاریخ سوئد را روایت می کنند.
  • سوکونا: یک شهر ساحلی زیبا که مملو از مناظر سبز است.
  • دالارنا: صنایع دستی در این شهر متمرکز شده است که با تعداد زیادی روستا با مناظر دیدنی و خانه های چوبی سنتی که در میان درختان آن گسترده شده است احاطه شده است.
  • ویزبی شهری است که در مرکز جزیره گاتلند واقع شده است و از طبیعت تاریخی منحصر به فردی در جهان به شمار می رود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
  • هتل یخی (لاپلند) این منطقه شامل رشته کوه هایی با قله های مرتفع پوشیده از برف در طول سال است که در آن جنگل های کاج همیشه سبز گسترده شده و در شمال آن یخچال های طبیعی وجود دارد و این استان محیطی طبیعی است که دستکاری نشده است. با دست انسان، با گسترش آن در این استان پارک های ملی و از ویژگی های این استان هتل یخی است، زیرا این هتل از یخ ساخته شده است و دارای کلیه امکانات لازم و همچنین یک کلیسا برای تکمیل ازدواج است. این هتل با استفاده از سورتمه‌های سگ و گاری‌هایی که توسط گوزن‌های شمالی کشیده می‌شوند، سفرهایی با ماشین برفی ارائه می‌دهد.
  • جنگل های اسمالند: مناطق وسیعی از جنگل های سرسبز طبیعت در سوئد در میان این جنگل ها معروف سوئدی وجود دارد.
عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.