برای سفر زمینی به ترکیه چه مدارکی لازم است

برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟  در ادامه به بررسی برخی از مدارک مورد نیاز جهت سفر آسان به کشور ترکیه می پردازیم.

هزینه سفر تا ترکیه چقدر است
هزینه سفر تا ترکیه چقدر است

اگر شما نیز از جمله مسافرین نوروزی کشور ترکیه به شمار می‌رود و یا قصد دارید در فصول دیگر سال نسبت به سفر زمینی به این کشور اقدام کنید. این سوال برای شما پیش می آید که برای سفر به ترکیه چه مدارکی لازم است؟  در ادامه به بررسی برخی از مدارک مورد نیاز جهت سفر آسان به کشور ترکیه می پردازیم.

برای رفتن به وان ترکیه چه مدارکی لازم است

همه ساله تعداد قابل توجهی از ایرانیان برای گذراندن اوقات فراغت خود و همچنین سفر خارجی به شهر وان ترکیه میروند. از این رو باید یادآور شد که پاسپورت ایرانی به عنوان اولین مدرک مورد نیاز برای مسافرین بین المللی محسوب می شود.

بنابراین در صورتیکه نیازمند یک سفر کوتاه مدت به کشور ترکیه هستید اولین مدرکی که برای شما مورد نیاز خواهد بود پاسپورت رسمی جمهوری اسلامی ایران خواهد است.
البته باید گفت پاسپورت در خارج کشور به عنوان تنها مدرک قابل استناد به شمار می رود. از این رو هر شهروند ایرانی که در کشورهای مختلف قصد تردد و یا مسافرت به سایر اقلیم های دیگر جغرافیایی را دارد تنها می‌تواند با استفاده از پاسپورت ایرانی نسبت به انجام مسافرت روزمره خود اقدام کند.

برای سفر زمینی به ترکیه چه مدارکی لازم است
برای سفر زمینی به ترکیه چه مدارکی لازم است

همچنین در مدت اقامت نیز تنها سند مورد نیاز جهت ارائه به هتل های بین المللی پاسپورت می باشد. از این رو شما در هنگام مراجعه به هر کدام از مراکز اقامتی مانند هتل های واقع شده در سطح کشور ترکیه نیازمند ارائه پاسپورت هستید.

سایر مدارک مورد نیاز

در صورتی که با اتومبیل شخصی خود به کشور ترکیه سفر کرده اید. نیازمند به همراه بردن مدارک مورد نیاز جهت به اثبات رساندند مالکیت خودرو نیز می باشد . از این رو ارائه مدارک مربوط به کاپوتاژ خودرو برای اثبات این امر کافی به نظر می‌رسد. همچنین باید یادآور شد که در طی مدتی رانندگی در جاده های بین المللی ارائه گواهینامه رانندگی بین المللی نیز به عنوان یکی از ملزومات مسافرین محسوب می شود.

نکته دیگری که در مورد مدارک مورد نیاز جهت مسافرت به کشور ترکیه مطرح میگردد. استفاده از مدارک جایگزین بجای پاسپورت اصلی می باشد. باید توجه داشت که در بسیاری از موارد به دلیل گم شدن پاسپورت و یا موارد دیگری مانند آن می توانید برگه خروج موقت ادبیات تردد موقت در سطح کشور ترکیه را از طریق کنسولگری ایران و یا سایر اداره جات مربوط به سفارت ایران دریافت کنید.

لازم به ذکر است که در چنین مواقعی نیازمند به مراجعه به کنسولگری در این کشور هستید. برای مثال کنسولگری ایران در شهر ارزروم یکی از مراکز اصلی ارائه دهنده برگه های خروج موقت و موارد مشابه آن است که امکان برگشت به کشور اصلی یعنی ایران را برای اتباع ایرانی فراهم می آورد.

البته همانطور که اشاره کردیم به دلیل اهمیت پاسپورت در مسافرت های بین المللی مراقبت و محافظت از این برگه شناسایی همواره برای مسافرین بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تضمین‌کننده مسافرت راحت و بدون دردسر آنها می باشد. بنابراین تمام تلاش خود را در حفظ پاسپورت در طول سفر خود به خرج دهید.

 

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.
خروج از نسخه موبایل