آداب و رسوم عجیب در جهان

آداب و رسوم عجیب در جهان بخشی از فرهنگ اجتماعی هستند و اغلب با موقعیت زمانی کهن و خارج از حوزه تدوین مکتوب مرتبط هستند.

آداب و رسوم عجیب در جهان
آداب و رسوم عجیب در جهان

مفهوم اصطلاحات آداب و رسوم عجیب در جهان یکی از مفاهیم پیچیده ای است که تعریف کلی آن دشوار است; زیرا به مفهوم جامع تری از فرهنگ مرتبط است. از آنجایی که آداب و سنن بخشی از فرهنگ اجتماعی هستند و اغلب با موقعیت زمانی کهن و خارج از حوزه تدوین مکتوب مرتبط هستند. تا این که بخشی از یک شکل گیری مادی شود که منجر به پیدایش مشکل نرسیدن به یک مفهوم واحد از آداب و سنن می شود.

آداب و رسوم کشورهای مختلف بخش مهمی از جامعه هر کشوری در سراسر جهان است و با ملیت ها، علایق و مذاهب مختلف در بین انسان ها، آداب و رسوم و سنت های مختص هر خانواده، قبیله، ایالت، فرهنگ و عصر وجود دارد. همه افراد یک جامعه خاص به آداب و سنن آن پایبند بوده و از آنها غفلت نمی کنند و آنها را قوانینی می دانند که نمی توان آنها را دور زد و گاهی ممکن است فرد در صورت تجاوز به آداب و سنن و آداب و رسوم محیط اطراف مجازات شود. آداب و سنن به دلیل ارتباطی که با عقاید، تحصیلات و رفتارهای افراد به طور کلی و شاید ارتباط مستقیم با دین دارند، گاه شامل بسیاری از امور دینی مانند مناسک عبادی و آداب و سنن نیز مکانیسم برخورد در ملاء عام را شامل می شود. رویدادها، ماهیت ارتباط و تعامل بین زن و مرد و بسیاری موارد دیگر.

آداب و رسوم عجیب در جهان

آداب و سنن زیادی در سراسر جهان وجود دارد که به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و زندگی مردم تبدیل شده و از عقاید و عقاید صرف به مبانی ثابتی تبدیل شده است که قابل تغییر، تعالی، مدرنیزه کردن، توسعه یا رها شدن نیست. اطلاعاتی در مورد مهمترین آداب و سنن منتشر شده در اطراف دانشمند است:

آداب و رسوم بوندو

از جمله آداب و رسوم عجیب در جهان، رسوم مربوط به قبایل بوندو متعلق به قبایل هندی می باشد که در منطقه اوریسا زندگی می کنند.از آداب و رسوم بوندو زنان در مزرعه کار می کنند و جواهرات و ابزارآلات می سازند و در مورد مردان نیز به شکار آهو علاقه مند هستند.یکی از سنت های رایج قبایل بوندو این است که مردن انسان در اثر بیماری یا حادثه ای شرم آور است، بلکه باید در حین مبارزه با او در جنگ بمیرد.

آداب و رسوم عجیب جهان در قبیله آخا

قبیله آخا یکی از قبایل شمال تایلند است و یکی از آداب و رسوم آنها پوشیدن دامن های تزئین شده با روبان و فلز توسط زنان و پوشاندن پوششی بر سر از توپ های نقره ای که با مجموعه ای از سکه ها و مهره های تزئین شده است. رنگهای متنوع دیگر سنت استفاده نکردن از این قبیله برای نوشتن است. جایی که آنها این را بر اساس یک افسانه باستانی تفسیر می کنند که می گوید متون آنها بر روی پوست گاو نر نوشته شده است و در یکی از جنگ هایی که با آنها روبرو شده اند، مهاجمان این پوست ها را خورده اند.

سنت های بائوبا از جمله آداب و رسوم عجیب در جهان

قبایل بائوبا در 150 کیلومتری استرالیا پراکنده شده اند و در استان بائوبا گینه نو زندگی می کنند. آنها ازدواج را نوعی تجارت می دانند و بستگی به قیمت، عرضه و تقاضا دارد، مثلاً اگر قیمت عروس 240 دلار باشد، نیمی از مبلغ را نقد و نیمی دیگر را با صدف می پردازند.

آداب و رسوم قبیله تصدایی

قبیله تاسدای قبل از سال 1967 میلادی شناخته شده نبود. جایی که از قبایلی که متعلق به دوره ماقبل تاریخ هستند طبقه بندی می شوند و توسط یک شکارچی از قبیله بلیت کشف شده اند و یکی از رسوم رایج قبیله تشدایی این است که حیوانات را نکشند تا آنها را بخورند. زیرا آنها را دوست خود می دانند و گوشت خود را فقط به ماهیگیری وابسته اند و از خوردن تخم پرندگانی که با آنها زندگی می کنند نیز اجتناب می کنند.

رقص استخوان

رقص استخوان از آداب و رسوم عجیب در جهان و رایج در ماداگاسکار است. متکی بر بیرون آوردن استخوان های مرده از قبر، رقصیدن با استفاده از آنها، و آماده شدن برای ضیافت بزرگ در این مناسبت است و بستگان مرده با استخوان های او صحبت می کنند. برای اینکه از او درباره وقایعی که پس از مرگش تجربه کرده است بپرسیم، همچنین در بین مردم این باور وجود دارد که در روز جشن، روح مردگان با ارواح زندگان ملاقات می کند.

پرواز کره اسب

گسترش استفاده از مگس به عنوان جهیزیه ازدواج در میان گروهی از قبایل چینی ؛ خانواده عروس از خانواده داماد می خواهند که مقداری مگس از محل جمع آوری زباله جمع آوری کنند و روی درختان شیرینی بپاشند تا مگس بگیرند و بعداً به عنوان جهیزیه ازدواج استفاده کنند و داماد نیز باید ظرف را بخورد. مگس هایی که جلوی عروس گرفت.

جشنواره پنیر

جشن پنیر یکی از جشن‌هایی است که در انگلستان پخش می‌شود و این سنت متعلق به رومی‌ها است و بستگی به استفاده از یک تکه پنیر بزرگ به وزن حدود ۷ کیلوگرم دارد و این تکه را با پرتاب آن از کوهی بلند می‌غلتند. شرکت کنندگان به دنبال آن می دوند و هر کسی که بتواند به تکه پنیر غلتان برسد برنده آن است.

جشنواره پنیر- آداب و رسوم عجیب در جهان
جشنواره پنیر- آداب و رسوم عجیب در جهان

زن زرافه

زن زرافه معمولاً در برمه یافت می شود. جایی که زنان حلقه های مسی را به گردن خود می زنند. به طوری که هر زنی به نظر می رسد که گردن درازی دارد و این رسم یکی از عادات زیبایی رایج در ایالت کیاه است; جایی که حلقه های مسی به فشار روی ناحیه قفسه سینه کمک می کنند. که منجر به ظاهر شدن گردن با طولی بیشتر از طول واقعی آن می شود و این عادت در بین خانم ها از سن پنج سالگی شروع می شود.

سنت های ازدواج در هند

نوعی سنت ازدواج در هند رواج یافته است که بستگی به انتخاب دختر مناسب برای ازدواج با او دارد. با زدن چوب به سر و پشت او و مردی که در برابر ضرب و شتم مقاومت کند، برای ازدواج مناسب است و قبیله تودای هندی رسم ازدواج دختران را دارد; در جایی که عروس مجبور می شود روی زانوها و دستان خود بخزد تا به داماد برسد، آنگاه داماد پای خود را روی سر عروس می گذارد تا او را برکت دهد.

سنت های عروسی در آلمان

در آلمان سنت های مختلفی برای عروسی وجود دارد، از جمله ملاقات خانواده های عروس و داماد، اقوام و دوستانشان در خانه تازه عروس پس از پایان عروسی. تا زمانی که بسیاری از دیگ ها، بشقاب ها و فنجان های داخل خانه را بشکنند و عروس و داماد باید ترک خوردگی را تمیز کنند. تا ضرورت اتکا به خود را در زندگی زناشویی بیاموزند.

جنگ گوجه فرنگی

آداب و رسوم عجیب در جهان
آداب و رسوم عجیب در جهان

جنگ گوجه فرنگی یکی از آداب و رسوم عجیب در جهان و رایج در شهر والنسیا، یکی از شهرهای اسپانیا است، مردم زیادی در میادین و جاده ها جمع می شوند. برای آماده شدن برای شروع جنگ گوجه فرنگی که در آن مقدار زیادی گوجه فرنگی استفاده می شود و مردم در آن یکدیگر را می زنند و پس از پایان جنگ همه شرکت کنندگان دور هم جمع می شوند تا غذا بخورند.

 

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.