آب و هوای استانبول در فصول مختلف

آب و هوای استانبول در فصول مختلف با آب و هوای مدیترانه که با تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان‌ های سرد و مرطوب  نشان داده می‌ شود

آب و هوای استانبول در فصول مختلف
آب و هوای استانبول در فصول مختلف

آب و هوای استانبول در فصول مختلف: استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، آب و هوای مدیترانه ای دارد. که با تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان‌ های سرد و مرطوب  نشان داده می‌ شود و در ذیل ماهیت آب و هوای هر ماه از سال در این شهر توضیح داده شده است :

ژانویه

سردترین ماه سال از دید آب و هوای استانبول است که احتمال بارش برف وجود دارد و میانگین دمای هوا در طول روز 8 درجه سانتیگراد است و این ماه بعد از دسامبر دومین ماه پر بارندگی محسوب می شود و خورشید قبل از پنج بعد از ظهر غروب می کند.

آب و هوای استانبول در فوریه

هوا در ماه فوریه سرد، مرطوب و بارانی است. اغلب باد می‌وزد به خصوص در نزدیکی سواحل، و مه ممکن است بر برخی از فعالیت‌ها مانند پروازهایی که معمولاً قبل از ظهر اتفاق می‌افتند، تأثیر بگذارد، با احتمال بارش برف، میانگین دما تقریباً مانند درجه درجه حرارت در ژانویه.

آب و هوای استانبول در مارس

آب و هوا در این ماه بسیار ناپایدار است و مردم محلی هنوز آن را زمستان می نامند، میانگین دمای روز در طول روز کمی افزایش می یابد و به 11 درجه سانتیگراد می رسد.

آوریل

دما در استانبول از اواسط ماه قبل به طور قابل توجهی افزایش می یابد و در ظهر به 16 درجه سانتیگراد می رسد، اما کمی بعد از غروب آفتاب همچنان سرد است و بارندگی در این ماه نسبت به ماه های گذشته کاهش قابل توجهی دارد و روز به طور قابل توجهی طولانی تر است. حدود هشت شب در اواخر ماه.

ماه می

میانگین دمای روزانه در این ماه 20 درجه سانتیگراد است، اما در شب با دمای حدود 12 درجه سانتیگراد سرد می ماند و این ماه برای شروع گردشگری در استانبول مناسب است.

ژوئن

ژوئن آغاز تابستان با میانگین دمای هوا در طول روز 26 درجه سانتیگراد و 17 درجه سانتیگراد در شب است، اما می تواند در برخی از روزها با بارش کمتر گرمتر باشد.

تموز

دمای روز در این دو ماه افزایش می یابد و در روز به 28 درجه سانتیگراد و در ساعات شب به 17 درجه سانتیگراد می رسد و ممکن است برای برخی هوا گرم به نظر نرسد و احتمال بارندگی کم باشد.

سپتامبر

این ماه از دید آب و هوای استانبول در فصول مختلف با کاهش جزئی میانگین دما در طول روز به 25 درجه سانتیگراد و در شب به 17 درجه سانتیگراد می رسد، اما دمای هوا تا پایان ماه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در برخی از روزها احتمال بارندگی افزایش می یابد.

اکتبر

با آمدن پاییز دما به شدت کاهش می یابد و در طول روز به طور متوسط ​​به 19 درجه سانتیگراد می رسد و شب نسبتاً سرد است و دمای هوا به حدود 12 درجه سانتیگراد می رسد و هوا گاهی بارانی است.

آب و هوای استانبول در نوامبر

هوا در برخی از روزها به خصوص در نیمه اول ماه علیرغم احتمال بارندگی خوب است، میانگین دما در طول روز 14 درجه سانتیگراد است، اما پس از تاریک شدن هوا دمای هوا به 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، ممکن است میانگین آفتاب تا پایان ماه تنها 5 ساعت وجود داشته باشد.

دسامبر

آب و هوای استانبول در فصول مختلف
آب و هوای استانبول در فصول مختلف

فصل زمستان در این ماه به طور نجومی با میانگین دمای روز 10 درجه سانتیگراد آغاز می شود و مرطوب ترین ماه سال است که تنها 3 ساعت در روز می توان خورشید را انتظار داشت و بادهای سرد و احتمال بارش برف کم است. درجه حرارت در طول شب به طور متوسط ​​تا چند درجه بالاتر از نقطه انجماد است، در حالی که مه صبحگاهی می تواند مشکلی باشد که بر سفرهای هوایی و دریایی تأثیر می گذارد.

عارف قهرمانزاده
متخصص برجسته مدیریت گردشگری و مدیر فروش شرکت آریا گشت ماکو با تجربه 10 ساله در زمینه تدوین برنامه‌های تفریحی و گردشگری و در بازاریابی خدمات گردشگری، شناخته شده است.